خبرگزاری کار ایران

روحانی در پیامی به روسای کشورهای اسلامی:

جهان اسلام همه توان خود را برای لغو فوری و کامل محاصره غزه به کار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۶۲

کمک به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مسوولیت مشترک همه نهادهای بین‌المللی و کشورهای آزادی‌خواه جهان است.

رییس جمهور در پی تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در پیامی به روسای کشورهای اسلامی خواستار بکارگیری همه توان جهان اسلام برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم مظلوم فلسطین شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌السلام والمسلمین حسن روحانی وحدت و انسجام کشورهای اسلامی علیه دشمنان را در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست و اظهار داشت: تداوم محاصره ظالمانه غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی نگران‌کننده است و می‌تواند به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی منجر شود.

وی تاکید کرد: کمک به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مسوولیت مشترک همه نهادهای بین‌المللی و کشورهای آزادی‌خواه جهان است.

رییس جمهور با اشاره به مقاومت قهرمانانه و مشروع ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی افزوده است: بی‌تردید ملت مقاوم و قهرمان فلسطین با اراده وصف‌ناپذیر خود، بار دیگر طعم تلخ شکست را به دشمن صهیونیستی می‌چشاند.

متن پیام حسن روحانی به روسای کشورهای اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

به: روسای کشورهای اسلامی

سلام علیکم

چنانچه مستحضر هستید رژیم صهیونیستی ظرف هفته‌های اخیر با توسل به یک بهانه واهی، به تجاوزات گسترده علیه مناطق فلسطینی از جمله دستگیری صدها جوان فلسطینی در کرانه باختری و حملات هوایی به نوار غزه دست زده است. در شرایطی که فلسطینیان پس از ربایش و قتل فجیع یک نوجوان فلسطینی در قدس از سوی صهیونیست‌های افراطی، با برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، بدنبال رساندن صدای مظلومیت خود به جهانیان بر آمده بودند که البته همین اقدامات مسالمت‌آمیز نیز توسط ارتش صهیونیستی سرکوب می‌گردد، طی روزهای گذشته شاهد تهاجم گستاخانه و بی‌شرمانه نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمله بمباران منازل شهروندان فلسطینی و کشتار هدفمند و سازمان‌یافته غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و حتی حمله به خبرنگاران بوده‌ایم که تا کنون به کشته شدن ده‌ها فلسطینی و زخمی شدن صدها تن انجامیده است. البته همزمان شاهد مقاومت قهرمانانه و مشروع ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی هستیم و ایمان واثق داریم ملت مقاوم و قهرمان فلسطین با اراده وصف‌ناپذیر خود، بار دیگر طعم تلخ شکست را به رژیم سفاک صهیونیستی خواهد چشاند.

عالیجناب

ادامه این روند بویژه در شرایط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی برای مداوای مجروحان و عدم امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه، نگران‌کننده است و می‌تواند به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی منجر شود. کمک به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مسئولیت مشترک همه نهادهای بین‌المللی و کشورهای آزادی‌خواه جهان است. در این میان کشورهای اسلامی بویژه با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، مسئولیت مضاعفی را بر دوش دارند. لازم است جهان اسلام همه توان خود را برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم فلسطین بویژه با توجه به قرار داشتن در ماه پرفیض و برکت رمضان، بکار گیرد. وحدت و انسجام کشورهای اسلامی بر علیه دشمنان بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

در پایان موفقیت و سربلندی جنابعالی و امت اسلامی را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز