خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه نیروی هوایی ارتش در خصوص کودتای نافرجام نقاب

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۷۹

با عنایت به این که سران معدوم کودتا از ابتدا نام «نقاب» را برای کودتا انتخاب کرده بودند لذا ترکیب این توطئه شوم با نام شهید والامقام سرلشکر خلبان محمد نوژه امری نامبارک بوده که به غلط در جامعه رواج یافته است.

نیروی هوایی ارتش به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام نقاب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، نیروی هوایی ارتش طی اطلاعیه‌ای به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام نقاب، اعلام کرد: سرلشکر خلبان شهید محمد نوژه یکسال قبل از کشف توطئه نقاب در تاریخ ۲۵/۰۵ / ۵۸ به هنگام مأموریت سرکوب قائله پاوه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: برابر اسناد معتبر، طرح اولیه کودتا در خارج از نیروی هوایی و پایگاه سوم شکاری همدان سازماندهی و هدایت شده و تنها بخشی از صحنه گردانان آن را عناصر سلطنت طلب و معاند پایگاه سوم تشکیل می دادند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با عنایت به این که سران معدوم کودتا از ابتدا نام «نقاب» را برای کودتا انتخاب کرده بودند لذا ترکیب این توطئه شوم با نام شهید والامقام سرلشکر خلبان محمد نوژه امری نامبارک بوده که به غلط در جامعه رواج یافته است.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: به منظور پیشگیری از انتشار اطلاعات ناصحیح، تحریف واقعیت‌ها و دور کردن شبهات از این نیروی الهی که عناصر آن، خود باعثکشف و خنثی سازی این توطئه شوم بوده و همچنین در جهت احترام و بزرگداشت نام و خاطره شهیدان والامقام، انتظار می رود اصحاب رسانه که وظیفه اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی موضوعات را عهده دار هستند نسبت به اصلاح نام کودتا در رسانه های جمعی دیداری، شنیداری و نوشتاری اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز