خبرگزاری کار ایران

زارعی در نطق میان دستور:

برای برداشتن تحریم‌ نباید از منافع ملی کوتاه آمد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۴۷

یادآوری این نکته به تیم مذاکره‌کننده را لازم می‌دانم که پذیرش هیچگونه محدودیتی در امر تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای قابل قبول نیست و نباید تحت فشار و جوسازی نسبت به آینده علمی کشور در زمینه هسته‌ای غفلت نموده و کوتاه بیاییم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنای عمل ما باشد ادامه تحریم‌ها از دستور کار دشمنان خارج خواهد شد، ‌گفت: ‌ برای برداشتن تحریم‌ نباید از منافع ملی کوتاه آمد

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر زارعی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: از فرازهای مهم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام توجه مسئولان به این نکته اساسی است که هدف استکبار به ویژه آمریکا در این برهه حساس ایجاد اختلاف در دستگاه محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن از طریق تهدید و تطمیع درصدد گمراه سازی تصمیم مسئولان و تغییر نتایج عملکرد آنها به نفع خویش است، افزود: هدف دشمن از تهدید ایجاد ترس است تا ما از پیش‌روی منصرف و وادار به عقب‌نشینی شویم و عدم او از تطمیع جلب‌نظر و سست کردن باورها و اراده‌هاست.

وی با بیان اینکه وعده دادن و زیبا نشان دادن آینده دوستی و ارتباط با دشمن از تهدید وی فریبنده‌تر و خطرناک‌تر است، افزود: اعتماد به اظهارات و تصاویر فرضی و فریبنده‌ای که دشمن ترسیم می‌کند به خصوص در شرایط سخت اقتصادی موجب تزلزل شدن دست و دل مسئولان کم‌بصیرت می‌شود، همین محاسبه غلط است که در لحظه حساس تصمیم‌گیری مقام مسئول را به دلیل اعتماد به دشمن دچار خسران و ضرر فراوان می‌کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه در مقاطع مختلف کسانی بودند که فریب وعده‌های دشمن را خورده و بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی راه برون‌رفت از موانع و سختی‌ها را، کنار گذاشتن آرمان‌ها و ارتباط با دشمن دانسته و می‌دانند، این قبیل مسئولان حتی بدون خط و ربط مستقیم با دشمن در راستای اهداف دشمن حرکت می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: در حالی که تیم مذاکره‌کننده در حال مذاکره سخت با گروه ۱ + ۵ است اظهارات قائم‌مقام بانک مرکزی با یک نشریه آمریکایی که گفته است لغو تحریم‌ها اقتصاد ایران را به رشد ۶ درصدی می‌رساند موجب جسارت و گستاخی دشمن در پای میز مذاکره و از دیگر سو دلسرد کردن دل مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی است یا اظهارات مسئول دیگری که می‌گوید با برداشته شدن تحریم‌ها میزان جذب سرمایه‌های خارجی افزایش می‌یابد به نوعی برداشت غلط از واقعیت‌ها و دل بستن و اعتماد کردن به وعده‌های دشمن است.

وی تصریح کرد: هزینه چنین محاسبه غلطی عدول از آرمان‌ها و ارزش‌ها مطابق نظر استکبار است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همانطور که رهبری معظم فرمودند شکستن تحریم‌ها بیشتر از آنکه به توافق ۱ + ۵ وابسته باشد در گروه اعتماد به توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

زارعی گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنای عمل ما باشد ادامه تحریم‌ها از دستور کار دشمنان خارج خواهد شد از این‌رو برای برداشتن تحریم‌ نباید از منافع ملی کوتاه آمد. بلکه باید نسبت به تقویت خلاقیت و نوآوری جوانان و دانشمندان در سطوح مدیران عالی همت گماشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: از جمله عوامل موثر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و پرهیز از شکل‌گیری روحیه اشرافی و تجمل‌گرایی در میان مسئولان به ویژه در سطوح عالی است.

وی گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی آن هم در شبکه اختاپوسی شکل گرفته کار بسیار سختی شده است هر چند اقدامات اخیر قوه قضائیه قابل توجه است اما برخورد نکردن با عده‌ای وابسته به مسئولان که پرونده قطور فساد اقتصادی و اخلاقی دارند کماکان از نقاط ضعف جدی ماست و همین طیف افراد فاسد متجمل و اشرافی مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم هستند که پرونده فساد کرسنت از این جمله است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: جمهوری اسلامی خسارت‌های ناشی از کرسنت را نمی‌پذیرد و باید متوجه مفسدین در این پرونده باشد و آنها باید پاسخگوی این رفتارشان باشند.

زارعی گفت: نقش مجلس در مبارزه با فساد و تبعیض کمتر مشاهده می‌شود و از هیات رئیسه انتظار می‌رود در تقویت نقش نظارتی مجلس اهتمام جدی داشته باشیم که در برخی شرایط شاهد مانع ایفای نقش نظارتی نمایندگان در بحثاستیضاح و فرسایشی کردن سوال در صحن علنی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهرمجلس گفت: یادآوری این نکته به تیم مذاکره‌کننده را لازم می‌دانم که پذیرش هیچگونه محدودیتی در امر تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای قابل قبول نیست و نباید تحت فشار و جوسازی نسبت به آینده علمی کشور در زمینه هسته‌ای غفلت نموده و کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه فتنه ۷۸ و ۸۸ از حوادثتلخ دوران ماست که حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است، افزود: فتنه ۸۸ بیانگر جریان فکری و اعتقادی است که به جای اتکا به اسلام و ملت مسلمان دل به اعتماد و حمایت اجانب دوخت. اینها قدیم‌الاسلام‌هایی هستند که بین نظرات و شناخت دیروز آنها از اسلام و امام و اظهارات امروزی‌شان تفاوت بسیاری وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در پشت نام امام قرار می‌گیرند ولی برخلاف راه امام عمل می‌کنند از سعه صدر نظام در برخورد با سران و سردمداران فتنه دچار سوءبرداشت شده‌اند و به جای اصلاح روش‌های غلط خود و بازگشت به مسیر انقلاب در موضع طلبکارانه از نظام قرار گرفتند و در پشت نقاب قانون، قانون را شکستند و در پوشش حمایت از جمهوریت حریم امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند و دل‌های مومنان را آزردند و دشمنان را خوشحال کردند.

زارعی افزود: ماه رمضان فرصتی است برای بازگشت و توبه این جریان‌ها و افراد قدیم‌الاسلام است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: تهران از قاعده یک کلانشهر خارج و به یک ابرشهر تبدیل گردیده است اما زیرساخت‌های آن متناسب با آن توسعه نیافته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تهران با جمعیت ۹ میلیون نفری نیازمند توجه و کمک بیشتر از سوی مسئولان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز