خبرگزاری کار ایران

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه کویت

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۱۸

حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق و وحدت سیاسی با تکیه بر قانون اساسی این کشور از اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق به شمار می‌رود.

وزیر خارجه کویت در دیدار حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق، تجزیه این کشور را خطرناک دانست و گفت: ما معتقد به مبارزه با تروریسم هستیم و سیاست کویت تمرکز بر قانون اساسی عراق است.

به گزارش ایلنا، شیخ صباح الخالد در این دیدار ضمن تاکید بر حفظ وحدت عراق و ادامه روند سیاسی موجود در این کشور، تخلف از آن را تجاوز از قانون اساسی عراق توصیف کرد. وی با تاکید بر ضرورت تسریع در انتخاب رییس مجلس، رییس جمهوری و نخست وزیر عراق اظهارداشت: تاخیر در برگزاری جلسه پارلمان به اوضاع کمک نمی‌کند.

وزیر خارجه کویت همچنین رایزنی و تبادل نظر بین ایران و کویت در خصوص مسایل منطقه از جمله عراق را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار تحرکات تروریستی اخیر در عراق را برای منطقه و جهان خطرناک توصیف و بر ضرورت همکاری جامعه بین المللی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان افزود: حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق و وحدت سیاسی با تکیه بر قانون اساسی این کشور از اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در عراق یک دولت قانونی مبتنی بر انتخابات وجود دارد و نباید با عنصر خشونت و افراط گرایی علیه آن کودتا کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد که همه کشورها باید برای مقابله با تروریسم اقدام کنند.

امیرعبداللهیان نحوه حملات تروریستی اخیر به عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجی در ورای این حملات دانست و نسبت به تبدیل این موضوع به یک رویه جدید در صورت سکوت کشورها هشدار داد.

وی افزود: همسایگان عراق در سایه تهدیدات تروریستی و تحرکات افراگرایی در عراق، که کانون ناامنی خواهد شد قرار دارند و نباید از این موضوع مهم غافل ماند که تروریسم به هیچ طرفی رحم نخواهد کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق قرار دارد و برای ما آرامش عراق و همه کشورهای منطقه از جمله کویت و عربستان سعودی مهم است.

در این ملاقات، خالد جارالله قائم مقام وزیر، الرومی مدیر کل آسیا در وزارت خارجه کویت، مجدی الظفیری سفیر کویت در تهران و علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز