خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد غیرپاسخگو و بی‌برنامه حزب‌گریز هستند / احزاب و خانه احزاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۲۵

در زمان دولت اصلاحات شاهد بودیم که خانه احزاب نه تنها به تقویت و رشد احزاب در کشور کمک کرد بلکه در راستای حل مشکلات آنها گام برداشت.

دبیرکل‌خانه احزاب با تاکید بر اینکه احزاب و خانه احزاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند، یادآور شد: احزاب برای امور صنفی و مدنی‌شان نیازمند به خانه احزاب هستند تا در آنجا در راستای حل مشکلات صنفی‌شان گام بردارند و از طریق آن نهاد به تقویت فرهنگ تحزب در کشور بپردازند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز است مبنی بر اینکه «ایران نیازی به خانه احزاب ندارد» گفت: مشکلی که در این باره وجود دارد، مشکل عدم‌توسعه‌یافتگی است.

وی با اشاره به رویکردهای حزب‌ستیزانه در دولت‌های نهم و دهم اظهار داشت: این افراد در دولت سابق هم می‌گفتند ما نیازی به حزب نداریم و رویکردهای حزب‌ستیزانه داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: افرادی که مخالف بازگشایی خانه احزاب و وجود تحزب در ایران هستند می‌بینند که اگر حزب باشد دیگر نمی‌توان رفتارهای شعارگونه، ‌ غیرپاسخگو و بی‌برنامه داشت و چون می‌خواهند به شکلی محفلی و باندی رفتار کنند حزب‌گریزی را توسعه می‌دهند و دوست ندارند امور به شکل شفاف و دموکراتیک باشد.

دبیرکل خانه احزاب با تاکید بر اینکه احزاب و خانه احزاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند، یادآور شد: احزاب برای امور صنفی و مدنی‌شان نیازمند به خانه احزاب هستند تا در آنجا در راستای حل مشکلات صنفی‌شان گام بردارند و از طریق آن نهاد به تقویت فرهنگ تحزب در کشور بپردازند.

کاشفی با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند مشکلات تشکلات و نهادهای صنفی و سیاسی را حل کند، ‌ به عملکرد خانه احزاب در دولت اصلاحات اشاره کرد و ابراز داشت: در زمان دولت اصلاحات شاهد بودیم که خانه احزاب نه تنها به تقویت و رشد احزاب در کشور کمک کند بلکه در راستای حل مشکلات آنها مانند مشکلات مالی‌شان گام برداشت.

وی ضمن ابراز امیدواری بر بازگشایی خانه احزاب عنوان کرد: ما مکاتباتی با معاونت سیاسی وزارت کشور برای بازپس‌گیری اسناد خانه احزاب و برگزاری مجمع عمومی آن داشته‌ایم اما تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم ولی امیدواریم وزارت کشور هر چه سریع‌تر به این درخواست پاسخ مثبت بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز