خبرگزاری کار ایران

عبدالله عبدالله:

جانم را فدای آرای پاک مردم افغانستان می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۰۴

حاضرم جانم را فدای رای پاک شما کنم و حتا برای یک روز نمی‌گذارم که حکومت تقلبی در این کشور حکم‌فرما شود.

«عبدالله عبدالله» کاندیدای معترض انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در جمع هواداران خود در کابل با محکوم کردن نتیجه انتخابات، تاکید کرد که نتیجه اعلام شده را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، عبدالله در جمع حامیان خود گفت: «روز گذشته نتیجه تقلب در انتخابات اعلام شد، پس با توجه به گسترگی تقلب ما آن را نمی‌پذیریم زیرا مردم افغانستان در انتظار اعلام نتایج اصلی هستند.»

وی افزود که اگر نتایج انتخابات یک یا دو روز دیرتر اعلام نمی‌شد، شمار شرکت‌کنندگان دور دوم انتخابات به ۱۰ میلیون نفر می‌رسید.

به گفته این کاندیدای ریاست‌جمهوری، در دو روز گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا آرای تقلبی از رای پاک جدا شود، اما مثلثکاخ ریاست جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات و تیم مقابل، مانع این تصمیم شدند.

عبدالله ادامه داد: «مردم افغانستان از ما می‌خواهند که هر چه زود‌تر دولت خود را اعلام کنیم، زیرا آن‌ها همانطور که در گذشته برای آزادی و عزت از خون خود گذشتند، امروز نیز از رای خود مانند نامو‌س‌شان حفاظت می‌کنند.»

وی خطاب به مردم افغانستان گفت: «حاضرم جانم را فدای رای پاک شما کنم و حتی برای یک روز نمی‌گذارم که حکومت تقلبی در این کشور حکم‌فرما شود.»

عبدالله گفت که قرار است جمعه آینده «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به کابل سفر کرده و درباره برنامه جدیدی برای جدا کردن آرای تقلبی از آرای پاک تصمیم‌گیری شود.

وی بار دیگر بر لزوم جدا کردن آرای پاک از تقلبی، با همکاری جامعه جهانی، نهادهای ناظر ملی و بین‌المللی تاکید کرد.

عبدالله از هواداران خود چند روز مهلت خواست که درباره اعلام حکومت اصلاحات و همگرایی تصمیم بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز