خبرگزاری کار ایران

آصفری در پاسخ به آصفری:

برای حل مشکل وام ازدواج اراده و همت جدی لازم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۰۰

وام ازدواج که مبلغی حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان را شامل می‌شود پول تو جیبی برخی از افراد مرفه کشور است و مبلغی نیست که بخواهیم در مجلس برای آن چانه بزنیم، وام ازدواج را جوانان غیرتمندی نیاز دارند که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان تاکید کرد: برای حل مشکل پرداخت وام ازدواج یک اراده و همت جدی لازم است لذا ضروری است که برای همکاران ما مشخص کنید که چند ماه دیگر مشکل وام جوانان حل می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری در پاسخ به دفاعیات وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس ضمن تاکید بر اینکه موضوع وام ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های مهم جوانان کشور است، گفت: ابتدا باید بررسی شود که چه کسانی به وام‌های سه میلیونی یا ۵ میلیونی ازدواج نیازمند هستند. آیا این متقاضیان جزو فرزندان کسانی با ثروت‌های میلیاردی و حقوق‌های ده میلیونی و بیست میلیونی هستند یا اینکه قشر متدینی هستند که خانواده‌های آنان دفاع مقدس را اداره و در عرصه‌های مهم و حساسی که نظام به آنها نیاز داشت حضور پیدا کردند و از دلسوزان کشور بودند؟

وی ادامه داد: ‌ وام ازدواج که مبلغی حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان را شامل می‌شود پول تو جیبی برخی از افراد مرفه کشور است و مبلغی نیست که بخواهیم در مجلس برای آن چانه بزنیم، وام ازدواج را جوانان غیرتمندی نیاز دارند که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان اظهار داشت: امروز ما شاهد بالا رفتن برج‌های ساختمانی و شکیل بانک‌ها در سطح کشور هستیم. آیا غیر از این است که همه اینها با پول مردم ساخته شده است؟ ببنید در خیابان‌های بالا شهر، چند بانک چند ساختمان دارد و هرکدام مسابقه گذاشته‌اند تا بهترین نقطه را برای برج‌سازی خود دست‌وپا کنند.

این نماینده مجلس افزود: این پول‌ها که در اختیار بانک‌ها قرار دارد اگر مورد نظارت قرار نگیرد این صف عریض و طویلی که برای گرفتن وام بانکی وجود دارد روز به روز طولانی‌تر می‌شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

آصفری با بیان اینکه امروز بانک‌ها با سود ۲۶ و ۲۸ درصد به مردم وام می‌دهند، تصریح کرد: امروز خانواده‌ای که ۵ میلیون وام گرفته است و نتوانسته‌اند به دلیل مشکلات وامشان را پرداخت کنند به دلیل جمع شدن معوقاتشان مجبور به پرداخت ۱۵ میلیون تومان به بانک‌ها هستند. این در حالی است که بانک‌ها زمانی که می‌خواهند سه میلیون به مردم وام بدهند می‌گویند، ‌اعتبار نداریم.

نماینده مردم اراک و کمیجان با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد مبنی براینکه اعتباری برای پرداخت وام ازدواج گذاشته نشده است، ‌ بیان کرد: طبق اطلاع دقیقی که دارم بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان پس‌انداز قرض‌الحسنه است.

وی با بیان اینکه امروز بانک‌ها اگر بخواهند یک وام ۳ میلیونی برای ازدواج بدهند، فرد متقاضی باید ۲۸ ماه در نوبت انتظار باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بانک‌ها بعد از ۲۸ ماه می‌تواند ادعا کند که چون از وقت ازدواج طرف گذشته است، شرایط دریافت وام ازدواج را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقایان اعلام می‌کنند که از ۸۴ هزار میلیارد تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور معوقات بانکی وجود دارد که در این میان ۴۰ هزار میلیارد تومان از این معوقات بانکی مربوط به دانه درشت‌هاست، یادآور شد: براین اساس اگر موفق شوید ۱۰ هزار میلیارد تومان از آن را پس بگیرید مشکل وام جوانان نه تنها برای امسال بلکه برای سال آینده نیز حل خواهد شد.

آصفری در پایان خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی از وی خواست که به طور شفاف برنامه‌های خود را برای حل مشکل وام ازدواج جوانان مشخص کند و تاکید کرد: برای حل این مشکل یک اراده و همت جدی لازم است لذا ضروری است که برای همکاران ما مشخص کنید که چند ماه دیگر مشکل وام جوانان حل می‌شود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز