خبرگزاری کار ایران

جان کری:

کسب قدرت از راه‌های فراقانونی قطع کمک به افغانستان را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۲۹

اقدام برای کسب قدرت با توسل به اقدام‌های فراقانونی در افغانستان باعثمی‌شود ایالات متحده کمک‌های اقتصادی و حمایت امنیتی خود از این کشور را قطع کند.

آمریکا درباره توسل به «راه‌های فراقانونی» برای حل اختلافات مربوط به انتخابات افغانستان هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، سفارت آمریکا در کابل امروز – سه‌شنبه - با صدور بیانیه‌ای به نقل از «جان کری» وزیر خارجه این کشور، هشدار داد که اقدام برای کسب قدرت با توسل به اقدام‌های فراقانونی در افغانستان باعثمی‌شود ایالات متحده کمک‌های اقتصادی و حمایت امنیتی خود از این کشور را قطع کند.

براساس این بیانیه، کری گفته است: «با نگرانی عمیق گزارش‌های مربوط به اعتراض‌ها در افغانستان و طرح مساله تشکیل دولت موازی را ملاحظه کرده‌ام.»

وی افزود: «هزینه هر نوع اقدامی در کسب قدرت از طرق فراقانونی در افغانستان، قطع حمایت مالی و امنیتی ایالات متحده و جامعه بین‌المللی از آن کشور است.»

روز گذشته، نتیجه مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام شد. به گزارش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، «اشرف غنی احمدزی» وزیر دارایی پیشین، با کسب بیش از نیمی از آرا از «عبدالله عبدالله» وزیر خارجه اسبق این کشور پیشی گرفته است.

عبدالله گفته است که در انتخابات تقلب رخ داده و سخنگوی وی با رد نتیجه اعلام شده انتخابات، آن را کودتایی علیه آرای مردم توصیف کرده است.

پس از اعلام نتیجه مقدماتی انتخابات، کابل شاهد اعتراض‌هایی توسط هواداران عبدالله بود.

همزمان، براساس گزارش‌های رسیده از برخی دیگر از نقاط افغانستان، از جمله قندهار و هرات، هواداران احمدزی با استقبال از نتیجه شمارش آرا، در خیابان‌ها شادمانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز