خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قم:

برخی برای رسیدن به قدرت عکس خصوصی افراد را منتشر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۰۶

برخی با گرفتن فیلم، عکس یا مسائل دیگر سعی در جمع‌آوری مدرک علیه طرف مقابل می‌کنند تا حرمت و آبروی او را بریزد و متأسفانه این بلا فراوان شده است.

امام جمعه قم با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در جامعه گفت: گاهی افراد برای رسیدن به مقام و موقعیت از هیچ کاری دریغ نکرده و حتی فیلم و عکس خصوصی افراد را نیز منتشر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم همزمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) به شرح حدیثهدایا پرداخت و ترک غیبت را یکی از هدایای انسان برای نکیر و منکر خواند.

وی گفت: نبی‌اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «غیبت به این معنا است که فرد برادر دینی خود را به گونه‌ای یاد کند که فرد یاد شده از آن کراهت داشته باشد»، حتی در روایتی آمده «غیبت از عمل منادی عفت نیز بدتر است».

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که هر چند برای غیبت احکام زنا بار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی برای گناهی در دنیا مجازاتی را قرار نمی‌دهند تا مجازات آن را در آخرت محاسبه کنند.

وی افزود: غیبت حق الناس بوده و رهایی از این حق بسیار سخت است؛ در اسلام نسبت به حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم تأکید شده است، در گناه غیبت بیش از هر چیزی آبروی مسلمان مورد تعرض قرار گرفته و زبان در این کار نقش کلیدی دارد، البته غیبت کردن منحصر به زبان نبوده و ممکن است با اشاره، رمز و نوشتار نیز صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی قلب و زبان را دو عضو مهم بدن برای ایمان سازی و یا ایمان سوزی دانست و خاطرنشان کرد: اگر قلب و زبان سالم باشند ایمان فرد حفظ شده و اگر فاسد شوند سرزمین ایمان به کویر تبدیل می‌‌شود.

وی یادآور شد: امام علی(ع) در روایتی به نقل از نبی‌اکرم(ص) می‌فرمایند «ایمان بنده‌ استوار نمی‌شود تا دل او استوار نشود، قلب نیز دوام نمی‌گیرد مگر زبان دوام گرفته و در مسیر خود حرکت کند».

امام جمعه قم با ابراز تأسف از خوشحالی برخی در هنگام غیبت، تهمت و آبروی زدن به دیگران بیان داشت: این اتفاق بیشتر در میان طایفه‌، حزب‌ و جناح‌ها رخ می‌دهد، متأسفانه برخی از حزب‌های سیاسی و جناحی وقتی آبرو و حیثیت طرف مقابل از بین می‌رود خوشحال می‌شوند.

وی تأکید کرد: حتی برخی با گرفتن فیلم، عکس یا مسائل دیگر سعی در جمع‌آوری مدرک علیه طرف مقابل می‌کنند تا حرمت و آبروی او را بریزد و متأسفانه این بلا فراوان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که برخی به جای کمک به فرد گرفتار اهتمام ویژه‌ای در جمع‌آوری مدارک و اسناد علیه او دارند، اظهار داشت: گاهی افراد برای رسیدن به مقام و موقعیت از هیچ کاری دریغ نکرده و حتی فیلم و عکس خصوصی افراد را نیز منتشر می‌کنند.

وی افزود: برخی نیز ایام انتخابات به سراغ این مدارک می‌روند تا آبروی افراد را ببرند، قرآن کریم می‌فرماید «کسانی که برای توسعه بدی تلاش می‌کنند گرفتار عذاب دنیا و آخرت می‌شوند»؛ اگر فردی دوست داشته باشد تا بدی را در جامعه اسلامی رواج دهد افزون‌بر عذاب قیامت در دنیا نیز گرفتار عذاب می‌شود.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که برادری، اخوت و پیوند در میان مسلمانان یکی از بناهای مورد تأکید اسلام است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال تحت هیچ شرایطی اجازه آسیب رساندن به این بنا را نمی‌دهد، ‌ از این‌رو هر چیزی که به وحدت، انسجام، برادری و صمیمیت جامعه لطمه بزند همانند غیبت، تهمت و تمسخر تحریم شده است.

وی افزود: البته خداوند متعال برای کسانی که در حفظ وحدت تلاش می‌کنند اجر عظیمی قرار داده است؛ غیبت کننده در حقیقت به جنگ با خدا می‌رود، ‌ چرا که خدا ستار العیوب بوده و افراد غیبت کننده می‌خواهند تا عیوب دیگران را آشکار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رفتار با اعتماد را از وظایف افراد دانست گفت: اسلام تمام تلاش خود را برای حفظ صفا و صمیمیت در جامعه انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: غیبت کردن نیز شامل بیان عیوب خلقتی، اخلاقی، عقلی، رفتاری و اعتقادی افراد می شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) تفکر در عاقبت گناه، تسلط بر نفس، استفاده از عقل، توجه کردن به عیوب را از جمله مهم‌ترین عوامل دوری فرد از گناه غیبت برشمرد و خاطرنشان کرد: البته نصیحت و ذکر عیوب به خود فرد اشکال ندارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز