خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در دیدار سفیر عراق:

نهادهای امدادی ایران آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۰۱

وضع فعلی عراق با صدور فتوای مرجعیت شیعه عراق به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی و در پی آن داوطلب شدن حدود سه میلیون نفر برای جنگ با داعش به شدت به سود ملت عراق تغییر کرده و با پیشروی‌های ارتش عراق در پاکسازی مناطق مختلف، ان‌شاءالله موصل به گورستان داعشی‌ها تبدیل خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان در دیدار سفیر عراق گفت: نهادهای امدادی جمهوری اسلامی ایران، آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم عراق هستند.

به گزارش ایلنا، سفیر عراق در ایران با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار آیت الله جنتی، از وضع امروز عراق و فتنه شکل گرفته توسط گروه تروریستی داعش ابراز تأسف عمیق کرد و آرزو نمود هرچه زودتر آتش این فتنه خاموش و ملت عراق به آسایش و امنیت واقعی برسند.

آیت‌الله جنتی گفت: ملت و دولت عراق با حمایت مرجعیت می‌توانند مشکلات کشورشان را رفع کنند.

دبیر شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: البته نهادهای امدادی ایران، آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم عراق هستند و من شخصاً آماده رایزنی با نهادهایی مانند هلال احمر جهت ارسال این کمک‌ها به عراق هستم.

در ادامه این دیدار «محمد مجید الشیخ» سفیر عراق ضمن گزارش کوتاهی از وضعیت عراق و منشاء فتنه اخیر، از حمایت بی‌شمار مقام معظم رهبری، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق و نیز توجه شخص آیت‌الله جنتی به این کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: وضع فعلی عراق با صدور فتوای مرجعیت شیعه عراق به ویژه حضرت آیت‌الله سیستانی و در پی آن داوطلب شدن حدود سه میلیون نفر برای جنگ با داعش به شدت به سود ملت عراق تغییر کرده و با پیشروی‌های ارتش عراق در پاکسازی مناطق مختلف، ان‌شاءالله موصل به گورستان داعشی‌ها تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در عتبات و اماکن مقدسه مشکل خاصی وجود ندارد و هم اکنون جاده بغداد سامرا تکریت، امنیت کامل دارد و تردد در آن امکانپذیر می باشد.

الشیخ گفت: در حال حاضر در عراق کمبود نیرو، تجهیزات نظامی و امکانات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حوزه سیاسی نیز اولویت کشور عراق، انتخاب هر چه سریعتر رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست‌وزیر است.

وی درخواست نمود که مسئولان جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری به گسترش وحدت و ثبات سیاسی در عراق همچون گذشته عنایت و کمک نمایند.

وی با ابراز امیدواری برای تشکیل دولتی مقتدر در عراق تصریح کرد: وضعیت داعش برخلاف تبلیغات رسانه‌ای چندان پایدار نیست. سرکرده این گروهک زخمی شده و به سوریه گریخته و فیلمی که ادعا می‌شود متعلق به نمازجمعه اخیر او است، ساختگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز