خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت بیش از دو ماه از حقوق ۱۵۰ کارگر پیمانکاری در پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۵۸

۱۵۰ کارگر پیمانی شاغل در فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی بابت دستمزدهای تیر، مرداد، ده روز نخست شهریور ماه سال گذشته از پیمانکار مجری طلبکار هستند / به گفته پیمانکار دلیل پرداخت نشدن این طلب به تامین نشدن اعتبارات مالی از سوی پیمانکار بالا دستی باز می‌گردد.

یکی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» مستقر در فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی اعلام کرد: با گذشت ۹ ماه از متوقف شدن فعالیت این شرکت در منطقه پارس جنوبی، کارفرما هنوز نتوانسته است معوقات مزدی حدود ۱۵۰ کارگر این مجموعه پیمانکاری را پرداخت کند.

«رسول رحیمی» که خود از کارگران سابق این شرکت پیمانکاری است درتشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» که از پیمانکاران تامین کننده منابع انسانی طرح توسعه فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی است، بعد از آنکه منابع مالی مورد نظرش از سوی پیمانکار بالادستی تأمین نشد، ضمن توقف فعالیت‌اش درشهریور ماه سال گذشته، تمامی ۱۵۰ کارگری که به واسطه این شرکت کار می‌کردند را اخراج کرد.

او با بیان اینکه معوقات مالی نیمی از کارگران شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» مربوط به دو ماه‌ تیر و مرداد و ده روز از حقوق شهریور ماه سال گذشته است، افزود: علاوه بر حقوق کارگران عیدی و سنوات سالهای ۹۱ و ۹۲ خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین مشکلاتی در زمینه پرداخت نشدن بیمه تامین اجتماعی آنان وجود دارد.

به گفته وی با وجود آنکه کارفرما، با کارگران زیر مجموعه خود تسویه حساب کرده است، اما هیچ وجهی بابت طلب کارگران پرداخت نکرده است و همه کارگران برای پی گیری مطالبات خود به صورت انفرادی به اداره تعاون کا ورفاه اجتماعی و سایر مراجع قانونی شکایت کرده‌اند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از این گفتگو، با بیان اینکه در نتیجه تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرایط طاقت فرسای آب و هوایی و قوانین غیر عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمایان باعثشده تا نیروهای انسانی تحت فشار قرار گیرند.

توضیحات کارفرما
در این زمینه «منوچهر جمالی» مدیر عامل شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» دلیل تأخیر در پرداخت حقوق کارگران را پرداخت نشدن به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار اصلی، شرکت «آذر خاک» دانست.

او با بیان اینکه شرکت «آذر خاک» بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از صورت وضعیت‌ها ی مالی شرکت «صنعت سپاهان صادق» را پرداخت نکرده است افزود: از مبلغ فوق ۴۳۰ میلیون آن مربوط به مطالبات معوقه کارگران است.

او گفت: این وضعیت در حالی از سوی شرکت صنعت سپاهان صادق در مراجع قانونی منطقه کنگان پی گیری می‌شود که از شهریور ماه سال گذشته(۹۲) فعالیت این شرکت در منطقه پارس جنوبی متوقف شده است.

به گفته وی، مسئولان شرکت آذر خاک در خصوص پرداخت حقوق کارگران و صورت وضعیت‌های مالی شرکت صنعت سپاهان صادق بی‌توجه بوده واهمیت قائل نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز