خبرگزاری کار ایران

موافقان طرح استعلام از دستگاه های امنیتی و نظارتی برای گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش:

گزینش لازمه ورود افراد به دستگاه ها و نهادها است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۳۶

ضرورت گزینش در تمامی نهادها احساس می شود و باید از ظرفیت های وزارت اطلاعات براساس ضوابط در گزینش افراد استفاده کرد.

موافقان طرح استعلام از دستگاه های امنیتی و نظارتی برای گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش معتقدند: ضعف قانونی باعثشد که در سال های گذشته برخی ها بتوانند به نهادهای حساس راه یابند بنابراین باید با تقویت قوانین گزینشی تنها به افراد شایسته اجازه ورود به دستگاه های مهم داده شود.

به گزارش ایلنا، عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در با موافقت با طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: ضعف قانونی در زمینه گزینش و استعلام از وضعیت افراد باعثشد که در سال های گذشته برخی از افراد سوء استفاده گر به مسئولیت های حساس کشوری دست پیدا کنند بنابراین باید با تقویت این امور از تکرار این اتفاقات جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ضرورت گزینش در تمامی نهادها احساس می شود و باید از ظرفیت های وزارت اطلاعات براساس ضوابط در گزینش افراد استفاده کرد.

علی محمدی یادآور شد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های حساس دولتی است بنابراین باید در گزینش معلمان و کارکنان آن نهایت دقت انجام شود.

محمد علیپور نیز در موافقت با طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: شاید در ظاهر اشکالاتی به امور گزینشی وارد باشد اما در انتصابات و انتخابات تمامی دستگاه ها باید موظف باشند که افراد قابل اعتماد را گزینش کنند.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد که سوء استفاده گران از ضعف قانونی در امور گزینش استفاده کنند و باعثشوند رجایی ها و باهنرهای دیگری از انقلاب اسلامی گرفته شوند.

ایرج ندیمی در موافقت با طرح مذکور نیزگفت: گذشت ۴ دهه از انقلاب باعثشده که تجربیات مختلفی در زمینه های مختلف به دست آوریم بنابراین باید برای گزینش افراد مراجع مشخصی وجود داشته باشد که قابل اتکا باشد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت اطلاعات یکی از بهترین نهادهای گزینشی است که می توانیم برای انتخاب افراد شایسته در پست های حساس از آن استفاده کنیم و با انجام این مهم خدمتی به آینده مردم کرده باشیم.

وی یادآور شد: البته در گزینش هایی که به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می شود باید ملاحظاتی صورت بگیرد و اینگونه نباشد که دست برخی افراد برای انتخاب اشخاص مورد نظر خود باز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز