خبرگزاری کار ایران

افخمی در نطق میان دستور:

آمریکایی‌ها دم از حقوق‌بشر می‌زنند اما بشر را نمی‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۷۲

ما وظیفه داریم برای حفظ عزت خود و کمک به دیگر انسان‌های آزاده‌خواه تمام امکان و تلاش خویش را به کار ببریم و اگر با خدا باشیم می‌توانیم از سوءاستفاده بازخواهان عالم از واژه‌ها و مفاهیم مقدس را بگیریم و ما به آنها بگوییم که چه باید انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در مسئله مذاکرات هسته‌ای با تکیه بر پشتیبانی و حمایت ملت می‌توان در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و ایادی استکبار ایستادگی نموده و حرف حق را بر کرسی نشاند.

به گزارش ایلنا، شهروز افخمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز کشور ما در مسیر تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار گرفته است، از این‌رو برای ایفای نقش دینی وظیفه‌ای سنگین بر دوش داریم و انجام آن ممکن نخواهد بود جز با تکیه بر ریسمان الهی و وحدت و تلاش و مدیریت جهادی.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسئله مذاکرات هسته‌ای نیز با تکیه بر این عنصر و پشتیبانی و حمایت ملت می‌توان در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و ایادی استکبار ایستادگی نموده و حرف حق را بر کرسی نشاند.

وی با بیان اینکه تبصره‌های حقوق بشری آمریکا و استخدام مفاهیم و واژه‌های مورد احترام جامعه بشری توسط حاکمیت نظام سلطه بر کسی پوشیده نیست، افزود: از حقوق بشر صحبت می‌کنند، بشر را نمی‌خواهند از منع سلاح هسته‌ای می‌گویند، هر جا لازم دانستند بمب هسته‌ای بر سر مردم فرو می‌ریزند، از عدالت صحبت می‌کنند، هر جا وارد می‌شوند جز ظلم، کشتار و فحشا چیزی به یادگار نمی‌گذارند، از عدالت سخن می‌گویند هر جا وارد می‌شوند زندان‌های مخوف با شکنجه‌گرهای حرفه‌ای ایجاد می‌کنند، از استقلال سخن می‌گویند اما ناقض حقوق ملت‌ها هستند، از مبارزه با تروریسم صحبت می‌کنند اما تروریسم تربیت می‌کنند و برای اعمال سیاست‌های ماکیاولی نقشه راهشان را هم می‌دهند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما وظیفه داریم برای حفظ عزت خود و کمک به دیگر انسان‌های آزاده‌خواه تمام امکان و تلاش خویش را به کار ببریم و اگر با خدا باشیم می‌توانیم از سوءاستفاده بازخواهان عالم از واژه‌ها و مفاهیم مقدس را بگیریم و ما به آنها بگوییم که چه باید انجام دهند.

افخمی در ادامه از هیات رئیسه مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواست به مفاد و مسئولیت‌های ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره ۲۲ قانون بودجه ۹۳ توجه کنند و در این‌باره به نمایندگان مجلس پاسخگو باشند.

نماینده مردم ملکان در مجلس نهم، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست اجرای بخشی از آیین‌نامه صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر که موضوع آن در دستور کار جلسه امروز و جلسه قبلی مجلس قرار داشته مورد توجه قرار دهد و علل عدم پرداخت سهم بیمه کشاورزان و عشایر و روستاییان که به دلیل خشکسالی خسارت دیدند را در کمیسیون اعلام کنند.

وی افزود: اگر به قانون عمل می‌شد امروز در کشور هزاران خانواده از تسهیلات صندوق استفاده می‌کردند و این حد در حق روستاییان و کشاورزان اجحاف نمی‌شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حوزه انتخابیه بنده بیش از ۱۰ سال است که در اکثر روستاها خشکسالی بوده و هیچ کمکی به مردم نشده است.

افخمی از وزیر نیرو خواست پیرو مکاتبات و جلسات و بازدیدهایی که از حوزه انتخابیه‌اش داشته است، با ضعف مدیریت و دیوان‌سالاری برخورد و مشکلات حقوقی و کارشناسی مرتبط با بخش آب به ویژه رژیم حقوقی رودخانه مروک را رفع کرده و در این زمینه پاسخگو باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: سد لیلان که به بهانه ارتباط با دریاچه ارومیه تعطیل شد و براساس توضیحات و پیگیری‌های اینجانب و تهیه گزارش کارشناسی مبنی بر تاثیر مثبت اجرای طرح خواستار پیگیری جدی و کسب نظر ستاد احیای دریاچه ارومیه در این‌باره را می‌باشم.

افخمی همچنین از وزیر نیرو خواستار تسریع در تامین آب شرب تمام روستاها در حاشیه خط لوله در حوزه انتخابیه‌اش شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس از وزیر کشاورزی خواست تا حسب مذاکره حضوری دو هفته پیش در مبارزه با آفت زنجره مو تسریع شود چرا که یک‌سوم باغات مربوط به انگور صادراتی در حوزه انتخابیه‌اش قرار دارد و اقتصاد و معیشت مردم به خطر افتاده است.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تکمیل و آسفالت راه لیلان - ملکان اقدام کند چرا که رونق این حوزه به تحت تاثیر تکمیل این پروژه است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از وزرای صنعت، نفت و اقتصاد نسبت به دستور مساعد را برای تحقق مدیریت جهادی در حوزه انتخابیه‌اش تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز