خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرفین مذاکره نباید فرصت رسیدن به توافق را از دست بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۳۹

تیم آمریکایی حاضر در این مذاکرات، تیم عمل‌گرایی است و ترکیب آن نشان می‌دهد که آنها به دنبال توافق هستند. / لازم است تا طرف مقابل ایران انعطاف بیشتری ایجاد کند تا راه رسیدن به توافق فراهم شود.

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه طرفین مذاکره نباید فرصت رسیدن به توافق را از دست بدهند، تاکید کرد: می‌توان نتیجه بخش بودن مذاکرات را انتظار داشت.

محمدعلی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات وین۶ گفت: در این دور از مذاکرات، هر چند رسیدن به توافق دشوار است اما اراده طرفین برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در سخت‌ترین و حساس‌ترین نقطه مذاکرات ما در شرایط قابل قبولی قرار داریم و کماکان می‌توان نتیجه بخش بودن مذاکرات را انتظار داشت اما لازم است تا طرف غربی هم انعطاف بیشتری نشان دهند تا مذاکرات زودتر به نتیجه برسد.

سفیر اسبق ایران در لبنان در پاسخ به این سوال که آیا طرف غربی واقع‌بینی لازم را برای رسیدن به نتیجه را دارد و توهمات را کنار گذاشته است؟، اظهار داشت: این توهم مربوط به توقعاتی است که ۱ + ۵ نسبت به تعداد سانتریفیوژها مطرح می‌کند و این مسئله کار برای طرف ایرانی اندکی دشوار کرده و به مسیر خوبی که در اعتمادسازی شکل گرفته است، توجهی ندارد.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به اعتمادسازی طرفین طبق توافق ژنو تصریح کرد: در طی این مدت، اتفاقات مهمی در مذاکرات پیش آمده که چارچوب خوبی برای اعتمادسازی ایجاد کرده که طرفین باید به این چارچوب توجه کنند و طرفین سعی می‌کنند براساس آن، درباره اختلافات مشخص و هدف‌دار صحبت‌ کنند.

سبحانی در خصوص وجود پرانتز در متن توافق ابراز داشت: ما از ابتدا منتظر وجود پرانتزها در متن توافق بودیم و این پرانتزها جزئیاتی هستند که درباره‌اش باید به شکل مشخص و جزئی توافق کرد. اهمیت این مذاکرات در این است که که اختلافات و پرانتزها حل شود تا دیگر ابهامی وجود نداشته باشد.

وی درباره حضور ویلیام برنز و جک سالیوان در این دور از مذاکرات بیان کرد: تیم آمریکایی حاضر در این مذاکرات، تیم عمل‌گرایی است و ترکیب آن نشان می‌دهد که آنها به دنبال توافق هستند.

سفیر اسبق ایران در سوریه در پایان با تاکید بر اینکه طرفین نباید فرصت رسیدن به توافق را از دست بدهند، یادآور شد: آمریکایی‌ها نسبت به ده سال گذشته، سازگاری بیشتری پیدا کرده‌اند اما لازم است تا طرف مقابل ایران انعطاف بیشتری ایجاد کند تا راه رسیدن به توافق فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز