خبرگزاری کار ایران

دادگاه اروپا تحریم شرکت ملی نفت‌کش ایران را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۹۱

تحریم‌ اعمال شده توسط کمیسیون اروپا علیه بابک زنجانی، شرکت سرمایه‌گذاری «سورینِت» و شرکت ملی نفت‌کش ایران از جمله تحریم‌هایی‌ هستند که بنا بر اعلام دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، به دلیل فقدان ادله کافی لغو شده‌اند.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا اعلام کرد که چند مورد از تحریم‌های این اتحادیه علیه نهادها و افراد ایرانی به دلیل فقدان ادله کافی، بی‌مورد دانسته شده و لغو می‌شوند.

به گزارش ایلنا٬ تحریم‌ اعمال شده توسط کمیسیون اروپا علیه بابک زنجانی، شرکت سرمایه‌گذاری «سورینِت» و شرکت ملی نفت‌کش ایران از جمله تحریم‌هایی‌ هستند که بنا بر اعلام دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، به دلیل فقدان ادله کافی لغو شده‌اند.

این دادگاه اعلام کرده است که شورای اتحادیه اروپا در صورت داشتن هرگونه شکایتی در این‌باره می‌تواند مطابق زمان مشخص شده در قانون، درخواست تجدیدنظر بدهد.

اتحادیه اروپا در دی ماه سال ۱۳۹۱ نام بابک زنجانی و شرکت سورینت را به دلیل آنچه «کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران» عنوان کرده بود، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

این چندمین بار طی ماه‌های اخیر است که با شکایت افراد، سازمان‌ها و بانک‌های تحریم شده ایرانی، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به نفع طرف‌های تحریم شده رای می‌دهد. در یکی از آخرین موارد، در شهریور ماه سال گذشته دادگاه اتحادیه اروپا تحریم اعمال شده علیه هفت بانک و شرکت ایرانی و همچنین کشتی‌رانی ایران را به دلیل ناکافی بودن ادله و مدارک لغو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز