خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

داعش تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۵۳

عجیب این است که این احمق‌ها ادعای آزادگی می‌کنند و می‌گویند مردم به خاطر لمس سنگ‌ها به مکه می‌روند نه به خاطر خدا و بعد اعلام می‌کنندکه اگر مکه را فتح کنیم کعبه را ویران خواهیم کرد. هزاران لعنت بر این جنایت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آنچه که امروز در عراق اتفاق افتاده نزاع شیعه و سنی نیست بلکه نزاع حمایت از انسان و کشتن انسان است، گفت: داعش تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه دوم امروز نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به دیدارهای متعدد مقام معظم رهبری با رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی، خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر، قاریان، اساتید و حافظان قرآن و اساتید دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در هر یک از این دیدارها مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند که حتما شما این مطالب را از رسانه‌ها شنیده‌اید و نیازی به تکرار نیست اما لازم می‌دانم که به چند نکته مهم از سخنان ایشان اشاره کنم از جمله اینکه ایشان فرمودند تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی سم مهلکی است برای حرکت علمی کشور محسوب می‌شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حرکت علمی کشور به موفقیت‌های بزرگی دست یافته اما نباید دشمن را دست کم گرفت و از نقشه‌های آنها غافل بود.
وی در رابطه با گروه تروریستی داعش نیز گفت: در خصوص این گروه جنایتکار، خائن و جلاد هر واژه‌ای که بکار ببریم توصیف کمی را به کار بردیم زیرا که این گروه خبیثاز لحاظ رذائل اخلاقی قابل توصیف نیستند.
قائم مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: امثال داعش و دنیای استکبار در طی قرن‌ها با تمام ابزارش به جنگ اسلام آمده است چرا که اسلام برای همه سعادت می‌خواهد اما این‌ها تمام خوشبختی را برای خود می‌خواهند و بشریت را فدای خود می‌کنند.
آیت الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: اسلام از حق بشریت و حق انسان‌ها دفاع می‌کند اما این جانیان اگر هم در جمعی مانند شورای امنیت یک حرکت مثبتی در دفاع از مردم مظلوم صورت گیرد این اقدامات را وتو می‌کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: استکبار تصور می‌‌کند با کشتن و ترور و حرکاتی از این دست می‌توانند مقابل اسلام بایستند اما ببینید در سوریه و عراق چه کردند؟ خوشبختانه تاکنون هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند و هیچ غلطی هم نخواهند کرد و به یاری خدا همه نقشه‌های آن‌ها نقش برآب خواهد شد به این دلیل که جهان اسلام ومومنین فرهنگ جهاد ومقاومت را دارند.
وی با تاکید بر اینکه داعش جنایتکار نمی‌تواند هیچ کاری از پیش ببرد، افزود: دشمن خوشحال و دوستان ناامید نشوند چرا که جنایات بالاتری از جنایات داعش بر روی زمین اتفاق افتاده اما جنایتکاران نتوانستند کاری را از پیش ببرند و علیرغم همه این جنایات مکتب اهل بیت(ع) زنده بود و زنده نیز خواهدماند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به اینکه خداوند پیروزی طرفداران حق را تضمین کرده است افزود: جهان حامی بشریت و فضلیت است و خشونت و تروریسم در جهان قطعا محکوم است و استکبار با دست خودش گور خود را حفر می‌کند.
قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: رفتارهایی که این جانیان به نام اسلام مرتکب می‌شوند متاسفانه با نام اسلام اتفاق می‌افتد اما آنچه مهم است این است که اگر میان مسلمین در مبارزه با این جانیان اختلافی بوجود آید یک درد بزرگ است که البته این اختلافات به یاری خداوند رو به کاهش رفته و آنچه که امروز در عراق اتفاق افتاده نزاع شیعه و سنی نیست بلکه نزاع حمایت از انسان و کشتن انسان است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: لازم می‌دانم از مرجعیت عراق تشکر کنم چرا که حکم جهاد ایشان نقش موثری در پیشرفت ارتش عراق داشت و عراق توانست توفیقاتی را در مبارزه با این گروه تروریستی به دست آورد. ضمن اینکه علمای اهل سنت نیز در این زمینه نقش بسیار موثری را ایفا کردند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در مجامع بین‌المللی چه اسلامی و چه غیر اسلامی هیچ محکومیت چشمگیری در رابطه با این گروه جنایتکار به چشم نمی‌خورد تاکید کرد: مجامعی مانند سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، مجمع عمومی سازمان ملل به ویژه شورای امنیت و سازمان‌های بشر دوستانه باید اقدامات ضد بشری گروهک تروریستی داعش را با قاطعیت بیشتری محکوم کنند.
آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین تصریح کرد: با اینکه مسلمانان یکی از اصلی‌ترین قربانیان این گروه‌های تروریستی هستند اما متاسفانه صهیونیست و نظام سلطه سخن از اسلام هراسی می‌کنند و سعی می‌کنند از اسلام چهره‌ای خشن ارائه دهند اما باید بدانند که این جریان خشن تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی و همه مذاهب واقوام است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: حامیان غربی تروریست به دنبال منافع مادی خود و تسلط بر منابع نفتی عراق هستند اما گروه داعش به یاری خداوند در عراق رو به شکست است و ارتش عراق با حمایتهای مردمی در حال ریشه کن کردن آنها هستند و خوشبختانه در میان خود داعشی ها تفرقه و اختلافات درونی بسیاری وجوددارد که تمام آنها موجب می شود آنها از درون بپوسند.
وی یکی از دلایل حامیان این گروه خشن در پشتیبانی از این گروه را منحرف کردن توجه مسلمانان از مسیر مقاومت در مقابل اسرائیل دانست و افزود: خوشبختانه گروه‌های ملی مذهبی و سیاسی عراق در مقابل داعش جانی متحد هستند و به زودی مژده از هم پاشیدگی این جمع کثیف را خواهند داد و طراحان سیاست تفکیک نژادی و قومی با شعار تفرقه بیانداز و آقایی کن رسوا خواهند شد.
آیت الله موحدی کرمانی بار دیگر بر غیر انسانی، خشونت و مزدور بودن گروهک تروریستی داعش تاکید کرد و گفت: عجیب این است که این احمق‌ها ادعای آزادگی می‌کنند و می‌گویند مردم به خاطر لمس سنگ‌ها به مکه می‌روند نه به خاطر خدا و بعد اعلام می‌کنندکه اگر مکه را فتح کنیم کعبه را ویران خواهیم کرد. هزاران لعنت بر این جنایت.
وی ادامه داد: ظاهرا به همین دلیل عربستان سعودی وحشت کرده و دستور داده که از مرزها مراقبت کنند.
قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: طبق اطلاعاتی که چند ساعت قبل به دست من رسید آن کسی نیز که در حمله به کربلا در راس جانیان بوده به یاری خداوند کشته شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران درپایان از درگاه خداوند متعال بهبودی کامل و سریع آیت الله مهدوی کنی را از خداوندمتعال خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز