خبرگزاری کار ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان در گفت‌وگو با ایلنا:

بازگشایی سفارت انگلستان با وزارت امور خارجه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۳۹

دولت نگاه به آینده دارد و حضرت آقا فرمودند که به وزارت امور خارجه در حفظ منافع اعتماد دارند. با ماندن در گذشته و بازگشت به آن در کار وزارت امور خارجه اختلال ایجاد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم منافع ملی حفظ شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان گفت: مجلس مصوبه‌ای درباره برقراری رابطه با انگلستان دارد که در تبصره آن اختیار بازگشایی سفارت را به وزارت امور خارجه واگذار کرده است. لذا اگر وزارت‌خانه تصمیم به برقراری رابطه با انگلستان گرفته است حاشیه سازی نکنیم و به مصوبه مجلس احترام بگذاریم. احترام به مصوبه مجلس احترام به جایگاه مجلس و نمایندگان است.

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌و‌گو با ایلنا در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر لزوم برخورد با عاملان هجوم به سفارت انگلستان در تهران، گفت: نظر من این است که مسائل داخلی را به گونه‌ای ببریم تا به مسائل خارجی ما صدمه نزند. این‌گونه بیانات ممکن است هیجاناتی ایجاد کند و امور دولت در مسائل و مباحثمختلف را تحت تاثیر قرار دهد. البته بنده اطمینان دارم که نمایندگان با اظهارنظرات مختلف در رابطه با بحثبرخورد با عاملان هجوم به سفارت انگلستان هدف تحریف دولت در اهداف را نداشته و از روی دلسوزی چنین مسائلی را مطرح کرده‌اند که قابل احترام و ارزشمند است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با بیان اینکه باید از مسائل حاشیه‌ای دوری کرد، افزود: اینکه بخواهیم با عاملان هجوم به سفارت انگلستان برخورد کنیم و رسیدگی و برخورد با این افراد را در دستور کار قرار دهیم، طبعا باید شاهد آن باشیم که مخالفان بازگشایی سفارت انگلستان در تهران خواستار رسیدگی و بررسی تاریخ روابط ایران و انگلستان و سیاست گذاری‌های این کشور در قبال جمهوری اسلامی و خیانت‌های آن باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد طبعا ما خواسته یا ناخواسته عملیات و اهداف دولت در عرصه بین‌الملل را مغموم و ناکام کرده‌ایم. به ویِِژه آنکه حضور انگلستان در گروه ۱ + ۵ موجب می‌شود که ارتباط با انگلستان از اهمیت ویِژه‌ای برخوردار باشد و این ارتباط در آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ نقش آفرینی کند.

به گفته منصوری آرانی، باید مباحثگذشته در گذشته بماند و سعی نکنیم که با باز کردن مباحثقبل و با بازگشت به گذشته در روند جاری امور کشور و تحرکات دولت اختلال ایجاد کنیم. ممکن است برخورد با کسانی که به سفارت انگلستان حمله کردند منطقی باشد ولی باید بپذیریم که مخالفان برقراری رابطه با انگلستان هم می‌خواهند خیانت‌های این کشور در حق ایران مورد بررسی قرارگیرد.

نماینده مردم کاشان در مجلس ‌شورای ‌اسلامی تاکید کرد: باید به دولت کمک کنیم تا اهدافی که برای منافع ملی دنبال می‌کند را محقق کند. باز کردن مسائل حاشیه‌ای دولت را در مخمصه و تحت فشار قرار می‌دهد. دولت نگاه به آینده دارد و حضرت آقا فرمودند که به وزارت امور خارجه در حفظ منافع اعتماد دارند. با ماندن در گذشته و بازگشت به آن در کار وزارت امور خارجه اختلال ایجاد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم منافع ملی حفظ شود.

وی درباره نظر عمومی مجلس در واکنش به احتمال بازگشایی سفارت انگلستان در تهران، خاطرنشان کرد: مجلس مصوبه‌ای درباره برقراری رابطه با انگلستان دارد که در تبصره آن اختیار بازگشایی سفارت را به وزارت امورخارجه واگذار کرده است. لذا اگر وزارت‌خانه تصمیم به برقراری رابطه با انگلستان گرفته است حاشیه‌سازی نکنیم و به مصوبه مجلس احترام بگذاریم. احترام به مصوبه مجلس احترام به جایگاه مجلس و نمایندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز