خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

اعلام تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش / ابوبکر البغدادی خلیفه شد: مسلمانان جهان با من بیعت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۸۴

گروه تروریستی داعش همچنین در این بیانیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه را به عنوان «خلیفه مسلمانان جهان» اعلام کرده است. البغدادی نیز انتخاب را قبول کرده و خود را خلیفه مسلمانان جهان خوانده است.

گروه تروریستی داعش با حذف عبارت «عراق و شام»، نام خود را به «دولت اسلامی» تغییر داده و اعلام «خلافت اسلامی» کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روبترز، گروه تروریستی داعش همچنین در این بیانیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه را به عنوان «خلیفه مسلمانان جهان» اعلام کرده است. البغدادی نیز انتخاب را قبول کرده و خود را خلیفه مسلمانان جهان خوانده است!

در ویدیوی منتشر شده توسط گروه داعش، نام کامل و اصلی ابوبکر بغدادی به این شکل ذکر شده: «ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی.»

داعش خواستار بیعت تمامی گروه‌ها با البغدادی شده است.

«ابومحمد عدنانی» سخنگوی داعش در بخشی از سخنان جدید خود، برقراری خلافت را «آرزوی قلبی همه مسلمانان» و «امید همه جهادگران» دانسته است.

عدنانی افزود که گروه وی از این پس در اسناد و مکاتبات خود، به جای «دولت اسلامی عراق و شام» از عنوان «دولت اسلامی» استفاده خواهد کرد.

وی در ویدیوی این گروه که «شکستن مرز‌ها» نام دارد، اعلام کرده که خلافت اسلامی بر پا شده و مرزهایی که بریتانیا پس از جنگ جهانی اول در خاورمیانه رسم کرده(معروف به مرزهای ساکس - پیکو) از میان رفته‌اند.

عدنانی همه مسلمانان جهان را فراخوانده که از هر جا که هستند، بیعت خود را با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمین اعلام کنند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که شبه‌نظامیان داعش به دنبال پیشروی‌های نیروهای عراق، در حال عقب‌نشینی و فرار از بسیاری از مناطق هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز