خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه:

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ دشوار و پیچیده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۰۳

فرانسه و هم‌پیمانان این کشور به دنبال دستیابی به توافق جامعی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و به دست آوردن تضمینی در ارتباط با ماهیت صرفا صلح‌آمیز این فعالیت‌ها هستند.

یک مقام بلندپایه فرانسه گفت‌وگوهای پیش روی ایران و گروه ۱ + ۵ را «جدی، دشوار و پیچیده» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری کویت، «رومن نادال» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اعلام این‌که ایران و گروه ۱ + ۵، در هفته جاری مذاکرات دشواری را پیش رو دارند، گفت که فرانسه و هم‌پیمانان این کشور به دنبال دستیابی به توافق جامعی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و به دست آوردن تضمینی در ارتباط با ماهیت صرفا صلح‌آمیز این فعالیت‌ها هستند.

وی تاکید کرد که فرانسه و سایر کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ به دنبال دستیابی به راه‌حلی طولانی‌مدت برای برنامه هسته‌ای ایران هستند.

نادال افزود: «همچنان از ایران خواهیم خواست به سرعت تصمیم‌های لازم را برای دستیابی به توافقی معتبر، جامع و پایدار اتخاذ کند.»

وی تاکید کرد که موضع فرانسه مبتنی بر این مساله است که کیفیت مذاکرات اهمیت داشته و زمان پایان این روند اهمیت چندانی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین گفت که ایران باید در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود به جامعه جهانی اطمینان خاطر بدهد.

وی با تاکید بر این‌که ۱ + ۵ به طور فعالانه به دنبال دستیابی به توافق با ایران است، گفت که این مذاکرات بسیار جدی بوده و ایران نیز در این روند جدیت خود را اثبات کرده است.

بر اساس این گزارش، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ قرار است در تاریخ دوم ماه جولای در وین آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز