خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در پیامی به سران کشورهای اسلامی:

جهان اسلام پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۷۲

امسال، مسلمانان در شرایطی به استقبال این ماه عبادت می‌روند که شعله‌های خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می کشد و جهل و عصبیت، زمینه تحقّق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه های نزاع مذهبی و طائفه ای را فراهم کرده است

حسن روحانی در پیامی به سران کشورهای اسلامی تاکید کرد: ضروری است جهان اسلام یکبار دیگر پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و منادی صلح و عفو و رحمت در جهان باشد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮری در ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان، از آنان خواسته است با نامیدن این ماه مبارک به عنوان " رمضان صلح و رحمت "، همه تلاش خود را برای وحدت و برادری مسلمانان بکار گیرند.

رییس جمهوری در این پیام ها، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان؛ ماه صیام و قیام و رحمت و عبادت، سران کشورهای اسلامی را برای یاری حرکت " وحدت اسلامی " در " رمضان صلح و رحمت "، دعوت کرده است.

روحانی در این پیام ها آورده است: " امسال، مسلمانان در شرایطی به استقبال این ماه عبادت می‌روند که شعله‌های خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می کشد و جهل و عصبیت، زمینه تحقّق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه های نزاع مذهبی و طائفه ای را فراهم کرده است ".

در پیام رییس جمهوری آمده است: شایسته است، این ماه مبارک را که بهار قرآن است، با بهره‌گیری از تعالیم رحمانی قرآن و سنّت اخلاقی پیامبر رحمت(ص)، " رمضان صلح و رحمت " بنامیم و همة مسلمانان را به وحدت و برادری دعوت کنیم. ضروری است جهان اسلام یکبار دیگر پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی گری و منادی صلح و عفو و رحمت در جهان باشد.

رییس جمهوری با آرزوی سلامتی و موفقیت و سرافرازی دولت ها و ملت های اسلامی در پرتو فضیلت و نعمت این ماه پربرکت، خطاب به سران کشورهای اسلامی گفته است که از شما درخواست می کنم " با استفاده از همه توانایی های سیاسی و معنوی خود و با بهره‌گیری از ظرفیت شخصیت‌های دینی و سیاسی، حرکت " وحدت اسلامی " در " رمضان صلح و رحمت " را یاری دهید ".

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز