خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

مجلس و دولت باید در رفع نیازهای قضایی بکوشند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۵۵

حل و فصل دعاوی در سیستم قضایی علی‌رغم وجود مشکلاتی از قبیل اطاله دادرسی که آن هم ناشی از کثرت ورودی‌ها به سیستم است به خوبی انجام شده است و عملکرد قابل قبولی در همه قسمت‌ها اعم از شعب دادسراها، دادگاه‌ها اعم از بدوی و تجدیدنظر و دیوان عالی کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان دغدغه دستگاه قضایی در زمینه عدم تناسب و ناهماهنگی تعداد قضات و کارمندان با حجم وسیع کار قضایی یادآور شد: سایر قوا اعم از مقننه و مجریه باید در رفع نیازهای قضایی بکوشند تا این دغدغه‌ها هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

به گزارش ایلنا، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه قضایی با حوزه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های گسترده و حساس که قسمتی از کار و اقدامات آن حل و فصل دعاوی و رفع خصومت‌های مردم از طریق دادگستری است از نظر شرع مقدس اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیع و ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم کوهدشت افزود: این جایگاه ویژه قضایی به اندازه‌ای است که قانون اساسی کشور بر استقلال قضات آن تأکید فراوان دارد. حل و فصل دعاوی در سیستم قضایی علی‌رغم وجود مشکلاتی از قبیل اطاله دادرسی که آن هم ناشی از کثرت ورودی‌ها به سیستم است به خوبی انجام شده است و عملکرد قابل قبولی در همه قسمت‌ها اعم از شعب دادسراها، دادگاه‌ها اعم از بدوی و تجدیدنظر و دیوان عالی کشور وجود دارد.

وی در خصوص میزان رضایتمندی از سیستم قضایی افزود: از افرادی که به دادگستری‌ها و دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند بطور طبیعی و معمولی یک نفر محکوم و ناراضی است ولی وجدان این افراد نیز موید عملکرد قابل قبول قضات و سیستم قضایی است.

ملک‌شاهی گفت: در بعد نظارت قضایی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، مرکز حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات هم عملکردها رضایت بخش بوده است.

وی همچنین، رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی اخیر و احکام صادره در این خصوص را اقدامی مؤثر در بازگشت بیت‌المال دانست و گفت: این اقدام رضایت عمومی و همگانی را در پی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز