خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی: / تکرار /

مصرف بی‌رویه آب و برق در کشور حرام است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۶۸

کسانی که آب و برق را اصراف می کنند و مراقبت لازم را انجام نمی‌دهند باید در آن دنیا پاسخگوی رفتار خود باشند / کمبود انرژی در کشور به صورت صحیح به مردم انتقال داده نشده است و نباید از این موضوع غفلت کرد / مردم باید با خطرات کمبود آب در کشور آشنا شوند / حتی در کنار رودخانه‌ای بودیم نباید یک لیوان آب را دور بریزیم.

ایلنا: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مصرف بی رویه آب و برق در کشور حرام است و کسانی که در این زمینه مراقبت لازم را انجام نمی‌دهند باید در آن دنیا پاسخگوی رفتار خود باشند.

به گزارش ایلنا در قم، آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با حمید چیت چیان وزیر نیرو، با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در حوزه صرفه جویی در مصرف انرژی کافی نیست، عنوان کرد: کمبود انرژی در کشور به صورت صحیح به مردم انتقال داده نشده است و نباید از این موضوع غفلت کرد.

این مرجع تقلید شیعه در قم با بیان اینکه مردم باید با خطرات کمبود آب در کشور آشنا شوند، بر ضرورت اطلاع رسانی موضوع صرفه جویی تاکید و اضافه کرد: در صورتی که مردم نسبت به اهمیت این مهم آگاه شوند، به سمت مصرف صحیح انرژی پیش می روند.

وی با اشاره به آیات و روایات در رابطه با صرفه جویی و جلوگیری از اسراف خاطرنشان کرد: روایت داریم که حتی در کنار رودخانه‌ای بودیم نباید یک لیوان آب را دور بریزیم، زیرا دین اسلام حجت را برای ما تمام کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این موضوعات باید مستمر برای مردم بازگو شود عنوان کرد: اسراف در برق و آب حرام است و این موضوعات را باید مردم همانند سایر کشورها رعایت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بروز خشک‌ سالی‌های متعدد در کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه باید آگاهی بخشی لازم به جامعه انجام شود.

وی همچنین به برخی از محدودیت‌ها و مشکلات آب استان قم اشاره کرد و افزود: باید این مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود، زیرا قم زائران بسیار زیادی دارد و باید برای این زائران امکانات مناسب در نظر گرفته شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان از مسئولان وزارت نیرو در تأمین آب مورد نیاز مردم قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز