خبرگزاری کار ایران

همگام با جام‌جهانی۲۰۱۴ - برزیل؛

ایران ۱ - بوسنی ۳؛ وداع تلخ یوزها با جام بیستم / بالاخره گل زدیم / گوچی طلسم شکنی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۳۰

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست سنگین از بوسنی وداع تلخی با جام بیستم داشت. قوچان نژاد طلسم گل نزدن های ایران را هم شکست. یک امتیاز دیدار با نیجریه تنها حاصل سه دیدار ایران در جام جهانی بود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین در چارچوب مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با حساب ۳ بر ۳-۱ به سود بوسنی به پایان رسید تا تیم کشورمان با دو باخت و یک تساوی به کار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پایان دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین دیدار خود را در چارچوب مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه به قضاوت کارلوس ولاسکو کاربالو اسپانیایی در ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور برگزار کردند که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود بوسنی خاتمه یافت. ادین ژکو(۲۳) و پیانیچ(۵۹)، ورشایوویچ(۸۳) سه گل تیم بوسنی را به ثمر رساندند. رضا قوچان نژاد در دقیقه ۸۲ زننده تنها گل تیم ایران بود.

تیم کشورمان در این دیدار با همان ترکیب قبلی پای به میدان گذاشت. علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج‌صفی(۶۳ - علیرضا جهانبخش)، مهرداد پولادی، مسعود شجاعی(۴۶ - خسرو حیدری)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه(۶۸ - کریم انصاریفرد) یازه بازیکن تیم ایران در این این بازی هستند. در تیم بوسنی نیز آسمیر بگوویچ، آودیجا ورساجویچ، امیر سپاهیچ، سیاد کولاسیناچ، محمد بسیچ، میرالم پیانیچ، وداد ایبیسویچ، تینو اسون سوسیچ، تونی سونیچ و ادین ژکو به میدان رفتند.

سفید پوشان ایران بازی را خوب شروع کردند. حرکت خوب حاج‌صفی در همان دقیقه اول بازی درون محوطه جریمه بوسنی نشان از اعتماد به نفس بالای شاگردان کارلوس کی‌روش در دقایق ابتدایی این دیدار داشت. در حالی که همزمان مسی آرژانتین را به گل رسانده بود و بلافاصله هم نیجریه آن را پاسخ داد در این دیدار نخستین خطر جدی را ادین ژکو ایجاد کرد که توپ او را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد.

بعد از این صحنه تیم بوسنی با پاس‌های تکضرب سعی کرد میانه میدان را در اختیار بگیرد و بازیکنان کشورمان هم با تجمع در زمین خودی در تلاش بودند تا فضا را از مهاجمان حریف بگیرند. در دقیقه هشتم بازی بود که سانتر از چپ را ادین ژکو با ضربه سر به سمت دروازه تیم ایران زد که توپ این بازیکن را حقیقی مال خود کرد.

تیم بوسنی که هر لحظه فشار را روی دروازه تیم ایران بیشتر می‌کرد در دقیقه ۱۲ این دیدار در پشت محوطه جریمه تیم ایران صاحب ضربه کاشته که ضربه پیانیچ به شکم مسعود شجاعی اصابت کرد تا این قرصت برای آبی‌پوشان حریف از بین برود.

عقربه‌های ساعت دقیقه ۱۴ را نشان می‌داد که تیم ایران در سمت راست زمین صاحب یک ضربه کاشته شد سانتر هوشیارانه مسعود شجاعی می‌توانست موقعیت خوبی برای تیم ایران باشد ولی مدافعان حریف توپ را دفع کردند. بازی بعد از این اتفاق دقایقی در میانه میدان ادامه پیدا کرد تا بعد از گذشت ۲۰ دقیقه همچنان دروازه‌ها بسته بماند.

در دقیقه ۲۳ این دیدار ایران دست به یک ضد حمله زد ولی مسعود شجاعی توپ را از دست داد تا بوسنی از فضای ایجاد شده در یک سوم دفاعی تیم کشورمان استفاده لازم را ببرد و با ضربه زمینی راه دور ادین ژکو به گل برسد. بلافاصله پس از این گل تیم ایران فرصت جبران گل خورده را داشت ولی ضربه مسعود شجاعی به تیر افقی برخورد کرد و به درون دروازه حریف نرفت. این حمله ایران از جناح راست پایه‌ریزی شد.

در دقیقه ۴۲ این دیدار ادین ژکو یک پاس را در گوشه چپ محوطه جریمه تیم ایران برای ورشایوویچ مهیا کرد که ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه تیم ایران به بیرون رفت. چند لحظه بعد شوت راه دور بوسنیایی‌ها با فاصله از کنار دروازه حقیقی به خارج رفت تا تغییری در نتیجه حاصل نشود.

در دقیقه ۴۵ بازی تیم ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که سانتر اشکان دژاگه را بگوویچ در دو مرحله مهار کرد تا این فرصت هم برای تیم کشورمان حاصلی نداشته باشد و در نهایت نیمه نخست این بازی با همان تک گل به سود بوسنی خاتمه یابد.

کی‌روش در شروع نیمه دوم خسرو حیدری را جایگزین مسعود شجاعی کرد تا تیم کشورمان شکل تهاجمی‌تری به خود گیرد با این حال در دقایق ابتدایی نیمه دوم این تیم بوسنی روند نیمه نخست را پی گرفت تا تیم ایران خود را در زمین پیدا نکند.

تیم ایران در دقیقه ۵۳ روی همکاری دژاگه و حیدری از جناح راست موقعیت خوبی را روی دروازه بوسنی ایجاد کرد که این حمله ثمری نداشت اما در ریباند بازیکنان کشورمان موج حمله‌ای خود را ادامه دادند که در این بین شوت محکم حاج صفی به مدافع حریف اصابت کرد و راهی به چارچوب دروازه حریف نیافت.

در دقیقه ۵۹ بازی تیم بوسنی به گل دوم خود دست یافت. اشتباه جلال حسینی باعثشد تا بازیکنان بوسنی پشت محوطه جریمه تیم ایران صاحب توپ شوند و با چند حرکت خوب در عمق دفاع تیم کشورمان روی ضربه پیانیچ به گل دوم خود دست یابند.

در دقیقه ۶۵ بازی اشکان دژاگه به خوبی بازیکن حریف را دریل کرد و پاس خوبی را برای جهانبخش تازه وارد فرستاد ولی ضربه زمینی او به آرامی نواخته شد و در دستان بگوویچ قرار گرفت. چند دقیقه بعد کریم انصاریفرد جانشین دژاگه شد تا کی‌روش هر ۳ تعویض خود را قبل از دقیقه ۷۰ انجام داده باشد.

بازی دو تیم از دقیقه ۷۰ تا ۷۵ کسل کننده دنبال شد. بازیکنان تیم ایران سنگین و بی‌برنامه به دنبال توپ می‌دویدند و بوسنیایی‌ها هم کاملا در این دقایق بازی را به میل خود پیش بردند. در دقیقه ۷۶ بازی بود که خطای بشیچ روی منتظری در میانه میدان با اعتراض فراوان کی‌روش همراه شد و البته تنها یک کارت زرد برای بازیکن بوسنی به دنبال داشت.

در دقیقه ۸۰ بازی قوچان نژاد با یک حرکت عرضی پشت محوطه جریمه حریف ضربه خوبی را روانه دروازه بوسنی کرد که بگوویچ آن را به کرنر فرستاد.

۲دقیقه بعد بود که ایران برای نخستین بار در این جام به گل رسید. پاس عرضی جواد نکونام را رضا قوچان‌نژاد درون دروازه حریف قرار داد.

وقتی بازیکنان ایران در شادی این گل به سر می‌بردند تیم بوسنی به گل سوم رسید. ورشایویچ از راست فرار کرد و با یک ضربه دقیق به تیر مخالف گل سوم حریف را وارد دروازه تیم کشورمان کرد.

کریم انصاریفرد که در نیمه دوم وارد زمین شده بود در دقیقه ۸۷ خود را درون محوطه حریف به زمین انداخت که این حرکت او تنها یک کارت زرد برای او به دنبال داشت.

بعد از این اتفاق بازیکنان کشورمان در زیر بارش شدید باران توان فشار آوردن به تیم بوسنی را نداشتند تا آخرین بازی خود را با شکست پشت سر بگذارند و وداع تلخی با جام بیستم و برزیل ۲۰۱۴ داشته باشیم.

جدول نهایی رده بندی گروه F به این شرح است:

۱ - آرژانتین با ۹ امتیاز

۲ - نیجریه با ۴ امتیاز

۳ - بوسنی با ۳ امتیاز

۴ - ایران با یک امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز