خبرگزاری کار ایران

توکلی در اخطار قانون اساسی:

سمت نمایندگی مجلس قابل واگذاری به دیگری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۵۶

دولت و همچنین هیأت رئیسه مجلس باید ۶ ماه قبل از اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری را مشخص می کردند که این موضوع لحاظ نشده است.

نماینده مردم تهران یادآور شد: سمت نمایندگی مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست که باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: براساس اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست که باید به این موضوع توجه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: براساس ماده ۶۷ آیین نامه داخلی مجلس باید موضوع تمدید اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری را ۶ ماه قبل از پایان اجرا قانون مذکور مشخص کند.

توکلی تاکید کرد: دولت و همچنین هیأت رئیسه مجلس باید ۶ ماه قبل از اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری را مشخص می کردند که این موضوع لحاظ نشده و بر این اساس تبصره یک اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علایم تجاری گذشته بنابراین قانون مذکور نمی‌تواند تمدید شود و نمایندگان در این موضوع مسئول هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز