خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار با سفیر جدید برونئی:

کشورهای اسلامی باید همکاری کنند تا خشونت و افراط‌گری از دنیای اسلام رخت بر بندد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۱۰

ما علاقه‌مندیم که روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کرده تا شاهد روابط نزدیک‌تری بین دو کشور مسلمان باشیم.

حسن روحانی رییس‌جمهور به هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید برونئی با بیان اینکه جمهوری اسلامی و برونئی به عنوان دو کشور مسلمان و دوست ارتباط خوبی با هم دارند، گفت: ما علاقه‌مندیم که روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کرده تا شاهد روابط نزدیک‌تری بین دو کشور مسلمان باشیم.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در دنیای اسلام با مشکلاتی همچون خشونت و افراط‌گری شاهد هستیم تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی باید در این زمینه همکاری کنند تا خشونت و افراط‌گری از دنیای اسلام رخت بر بندد.
روحانی افزود: ما در منطقه و در کشورهای همسایه خود شاهد برخوردهای ناشایست و کشتار و حتی جنگ داخلی هستیم و در این رابطه کشورهای مسلمان باید در چارچوب همکاری‌های کشورهای اسلامی کمک کنند تا شاهد صلح، ثبات و امنیت در جهان اسلام باشیم.
رییس جمهور ظرفیت روابط دو کشور را برای توسعه همکاریها فراوان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه مسایل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی از جمله مسایل ورزشی و مبارزه با مواد مخدر با برونئی همکاری خوبی داشته باشد.
روحانی با اشاره به سفر آینده پادشاه برونئی در تهران اظهار امیدواری کرد همکاری ها و مناسبات ایران و برونئی با سفر پادشاه برونئی در تهران بیش از پیش توسعه یابد.
حاجی ملوک بن حاجی جومات سفیر جدید برونئی در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوار نامه خود به رییس جمهور کشورمان روابط دو کشور را دوستانه و خوب توصیف کرد.
وی با اشاره به سفر پادشاه برونئی به ایران از امضای چند موافقتنامه دراین سفر از جمله در زمینه های آموزش و پرورش، سرمایه گذاری های مشترک، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان خبر داد.
سفیر جدید برونئی همچنین از مواضع اصولی کشورمان درعرصه بین المللی حمایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز