خبرگزاری کار ایران

حسن پور بیگلری در نطق میان دستور:

سران مرتجع منطقه دست از حمایت گروه تکفیری داعش بردارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۴۲

وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون و کار و رفاه اجتماعی آیا می‌دانید کارگران کارخانه معدن سیرجان بیش از ۴ ماه بلاتکلیف و فقط یک ماه حقوق دریافت نموده اند شما را به خدا قسم دهم چاره ای بیاندیشید چرا قوه قضائیه با متخلفین برخورد نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: از ریاست مجلس، کمیسیون صنعت و معدن، کمیسیون اصل ۹۰، سازمان بازرسی کل کشور، ‌ریاست جمهوری می‌خواهم تصمیم جدی برای آزاد سازی سنگ آهن گرفته شود.

به گزارش ایلنا، شهباز حسن پور بیگلری در نطق میان دستور در نشست علنی امروز ۱ تیرماه مجلس شورای اسلامی گفت: از ریاست مجلس، کمیسیون صنعت و معدن کمیسیون اصل ۹۰، سازمان بازرسی کل کشور، ‌ریاست جمهوری می‌خواهم تصمیم جدی برای آزاد سازی سنگ آهن گرفته شود.

نطق میان دستور نماینده سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

با درود و سلام بر منجی عالم بشریت مهدی موعود و درود و سلام به روح بلند و ملکوتی و منور شهدا و امام شهدا خصوصا سردار سپاه اسلام در جبهه نبرد لبنان، خط مقدم علیه اسرائیل غاصب گرفته تا جبهه نور علیه ظلمت در دفاع مقدس و نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع شهید همیشه زنده دکتر مصطفی چمران که امام در مورد ایشان فرمودند چمران عزیز با عقیده پاک، خالص و غیر وابسته به دسته‌جات و گروههای سیاسی جهاد در راه خدا از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد و او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد.

همچنین با درود و سلام به مردم غیور و غیرت مند عراق که به ندای مرجعیت لبیک گفته و با همراهی علمای اهل سنت بیش از ۲ و نیم میلیون نفر آمادگی خود را علیه تروریست های تکفیری اجاره ای اعلام نموده و ما نیز به عنوان نمایندگان خانه ملت از شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم که با چشمان بصیر نسبت به مسائل منطقه همچون گذشته عنایت داشته و به سران مرتجع منطقه نیز هشدار می‌دهیم که دست از حمایت این گروه تکفیری و تروریستی دست برداشته و با توجه به آرای بالای مردم عراق و سوریه به اراده ملت ها تمکین نمایند.

در آستانه هفتم تیرماه با گرامیداشت شهادت مظلومانه دکتر شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران صدیق آن مجاهد نستوه که به حق معمار قوه قضائیه بودند در هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان حمایت قاطع خود را از قوه قضائیه و دست اندرکاران قضا خصوصا در استان کرمان به ویژه دادستان ها و روسای دادگستری، قضات، ‌کارکنان‌، کارمندان خدوم شهرستان های سیرجان و بدرسیر اعلام می نمایم و با بزرگداشت روز اصناف از طرف فراکسیون اصناف کشور ضمن حمایت از اصناف مومن، متدین و انقلابی که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشته اند.

از وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌خواهم که امور مرتبط با اصناف را به اتاق اصناف کشور واگذار نماید و با التماس به بخش خصوصی در جهت عملی نمودن اصل ۴۴ قانون اساسی گام های بلندی را بردارند. ضمن تبریک به ورزشکاران عزیز اسلامی در رشته های مختلف از جمله والیبال و فوتبال که با بازی مردانه و غیرتمندانه دل ملت را شاد کرده است از آنان تشکر می‌نمایم و به آنان خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم.

اما در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه ام شهرستان های سیرجان و بردسیر و شهرهای خواجه شهر، بلورد، نجف شهر، زیدآباد، هماشهر، پاریز، دشتکار، نگار و گلزار و لاله زار و صدها روستای زیبا و خوش آب و هوا با مسائل و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند از هیات دولت و وزرای مربوطه می‌خواهم با توجه به اینکه دو شهرستان از نیروهای مستعد، توانمند، تحصیلکرده، متخصص، مومن، فعال و پرتلاش برخوردار می باشد می‌خواهم نسبت به رفع دغدغه های این عزیزان گامهای اساسی را برداشت و این دو شهرستان به عنوان پایلوت در کشور می‌تواند الگوی بسیار خوبی و مناسبی برای سرمایه گذاران بوده و تبدیل به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران شود.

و اما از زحمات وزیر نیرو در سفر به حوزه انتخابیه ام تشکر نموده و می‌خواهم با توجه به آنچه در روز رای اعتماد در رابطه حل و فصل مسائل آب و فاضلاب به نمایندگان مردم قول داد عمل کرده و با توجه به چندین تذکر نسبت به تامین آب از حوزه سرزمینی خلیج فارس به فلات مرکزی کشور خصوصا گل گهر و مس سرچشمه و تامین آب شرب کشاورزی اقدام عاجل نموده و از شایعات مبنی بر بر انتقال آب سد تنگوئیه به گل گهر به شدت جلوگیری نموده که این خواست اینجانب و همه مردم شهرستان می‌باشد و نسبت به شروع عملیات اجرائی فاضلاب سیرجان و پاریز اقدام فوری نمایید.

از وزیر صنعت معدن و تجارت و معاونین ایشان که در سال جاری چندین سفر به شهرستان های سیرجان و بردسیر داشته اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

می‌خواهم نسبت به اهم مسائل حوزه صنعت و معدن و تجارت دستوری که در چندین صفحه تقدیم ایشان و معاونین گردیدکه اهم آنها را یک بار دیگر متذکر می‌شوم دستورات عاجل صادر فرمایید.

دستور به مدیران و هیات های گل گهر و سایر شرکتها برای جذب و به کارگیری نیروهای بومی مراجعه و عاجزانه درخواست اشتغال به کار را دارند با توجه به اینکه همه این شرکتها به نوعی از امکانات دولت و بیت المال(معادن) بهره برداری می‌کنند که در اختیار دولت اسلامی و از اختیارات دولت اسلامی است.

تعیین و تکلیف معادن ۲ و ۴ و ۵ و ۶ سیرجان که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذاره شده است به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و افزایش قیمت سنگ آهن که به صورت تقریبا یک چهارم قیمت به شرکت های از ما بهتران فولاد به فروش رسیده نمی‌دانم چرا در زمانی که هیات داوری مردم و نان مردم آزاد شده قیمت سنگ آهن آزاد نمی‌شود از ریاست مجلس، کمیسیون صنعت و معدن کمیسیون اصل ۹۰، سازمان بازرسی کل کشور، ‌ریاست جمهوری می‌خواهم تصمیم قاطع و جدی در این زمینه گرفته شود.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون و کار و رفاه اجتماعی آیا می‌دانید کارگران کارخانه معدن سیرجان بیش از ۴ ماه بلاتکلیف و فقط یک ماه حقوق دریافت نموده اند شما را به خدا قسم دهم چاره ای بیاندیشید چرا قوه قضائیه با متخلفین برخورد نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز