خبرگزاری کار ایران

شفیعی در نطق میان دستور:

جامعه بین الملل واکنش جدی تری نسبت به محکومیت داعش انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۰۰

انتظار می رود نیروهای سیاسی داخلی در شرایط حساس فعلی از تیم مذاکره کننده هسته ای که رسالت سنگینی به عهده دارند حمایت کنند. / کارخانه قند ممسنی به دلیل واگذاری غیر اصولی اداره آن به بخش خصوصی تعطیل شده است.

نماینده مردم ممسنی تصریح کرد: از جامعه بین‌الملل انتظار می‌رود واکنش جدی‌تری نسبت به محکومیت داعش انجام دهند از سویی دیگر پیروزی ملت سوریه در دو عرصه مقابله با تروریسم و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک می‌گویم و این دو را نتیجه مقاومت آنها می‌دانم.

به گزارش ایلنا، نوذر شفیعی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته که از نمایندگی اینجانب می‌گذرد به رقم تلاش‌های شبانه‌روزی که برای رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه صورت گرفت به دلیل مشکلات اقتصادی موجود که از دو علت ضعف مدیریت و تحریم‌ها ناشی می‌شود کمترین گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده است.

وی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود اکنون که بارقه امیدی برای حل مسائل و مشکلات کشور به وجود آمده وزارت راه، مسکن و شهرسازی در خصوص جاده‌های شهرستان‌های ممسنی و رستم خصوصا جاده‌های قائمیه، بابا میدان اقدام عملی جدی صورت دهد.

شفیعی تصریح کرد: این جاده تنها ۳۰ کیلومتر است که وزارت راه به رقم سوانح دلخراشی که در این مسیر اتفاق افتاده گام عملی موثری در این باره انجام نداده است همچنین انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به صدور مجوز برای کارخانه سیمان ممسنی اقدام لازم را به عمل آورد چرا که هیچ تاسیسات صنعتی مهمی در دو شهرستان ممسنی و رستم وجود ندارد و این کارخانه تنها امید مردم این دو شهرستان در حوزه صنعت است.

نماینده مردم ممسنی افزود: انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت خود مسئولیت اداره کارخانه قند ممسنی که به دلیل واگذاری غیر اصولی آن به بخش خصوصی تعطیل شده را بر عهده گیرد چرا که بیش از ۳۰۰ خانواده از وجود این کارخانه امرار معاش می‌کنند از سویی دیگر از وزارت نفت می‌خواهم ضمن وفای عهد خود در جلسه مشترک مجمع نمایندگان فارس، رئیس مجلس و وزیر نفت در روند احداثپتروشیمی ممسنی تسریع نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: باید گفت که در طرح اولیه قرار بود خوراک این پتروشیمی از خط غرب تامین شود و اگر چنین شود راه اندازی این پتروشیمی به سهولت امکانپذیر است اما از وزارت جهاد کشاورزی گلایه دارم و احساس می‌کنم که این وزارتخانه در اوج رکود و بی‌تفاوتی خود در قبال بخش کشاورزی به سر می‌برد به عنوان مثال ابتکار این وزارتخانه در مقابل صیفی‌جات مردم بسیار ضعیف بود به گونه‌ای که این ضعف مدیریت باعثخسارات بسیار به کشاورزان به ویژه هندوانه کاران ممسنی و رستم گردید، امیدوارم که دولت و این وزارتخانه با پرداخت خسارت اعتبار خود را نزد کشاورزان باز یابند.

وی تصریح کرد: همچنین از وزارت ورزش بسیار گلایه‌مندم که چرا امر خطیر ورزش در استان فارس را رها کرده و مانع از فراهم شدن زمینه مساعد برای رشد استعدادهای ورزشی جوانان شده است، طبق اطلاعات موجود فارس هم اکنون در همه رشته‌های ورزشی مردانه به جز ووشو سکوت کرده است.

نماینده مردم ممسنی خطاب به وزیر کار، ‌ تعاون و امور اجتماعی گفت: در هنگام اخذ رای اعتماد از شما به عنوان وزیری با دیدگاه استراتژیک نام برده شده اما متاسفانه از قافله دولت عقب مانده‌اید و درمانگاه تامین اجتماعی ممسنی در پیچ و خم بروکراسی این وزارتخانه معطل مانده است اما از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خاطر ابتکار عمل های خوب در حوزه بهداشت ودرمان که انقلاب بزرگی در خدمت رسانی به مردم را به وجود آورد تشکر می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: از رئیس جمهور و هیات دولت تقاضا دارم ضمن سفر به استان فارس از شهرستان‌های ممسنی و رستم که محرومترین شهرستان های استان فارس می‌باشند دیدار کنند و در رفع محرومیت‌های این دو شهرستان بکوشند. همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام می‌خواهم در برنامه‌های توسعه‌ای خود توجه بیشتری به رفع محرومیت در شهرستان‌های ممسنی و رستم نمایند و انتظار می‌رود آرمان‌های امام که همانا رسیدگی به وضع محرومیت بیشتر در برنامه‌های این ستاد خودنمایی کند.

شفیعی بیان کرد: از وزارت امور خارجه به دلیل پیشبرد منطقی دیپلماسی هسته ای تشکر می‌کنم و انتظار می‌رود نیروهای سیاسی داخلی در شرایط حساس فعلی از این تیم که رسالت سنگینی به عهده دارند حمایت کنند.

وی در ادامه تحرکات تروریستی گروه داعش در عراق را محکوم کرد و افزود: از سازمان ملل می‌خواهم نسبت به قرار دادن این گروه در فهرست گروهک های تروریستی اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در عین حال از جامعه بین الملل انتظار می رود واکنش جدی تری نسبت به محکومیت داعش انجام دهند از سویی دیگر پیروزی ملت سوریه در دو عرصه مقابله با تروریسم و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را تبریک میگویم و این دو را نتیجه مقاومت آنها می‌دانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز