خبرگزاری کار ایران

رستمیان در نطق میان دستور:

کارگران ذوب آهن سه ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۸۳

هم اکنون امکاناتی در کشور وجود دارد که در صورت مدیریت می‌توان از آنها به خوبی استفاده کرد به طور مثال استان سمنان دارای معادن زغال سنگ است که این معادن در کشور دارای جایگاه سوم هستند اما با وجود این ظرفیت مواد اولیه این معادن برای فراوری به صدها کیلومتر دورتر فرستاده می شود.

نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه کارگران ذوب آهن سه ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند از هیأت رئیسه مجلس خواست تا مشکلات کارگران این کارخانه را که سال‌ها در راستای حمایت از چرخه اقتصادی کشور زحمت کشیدند را پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمان رستمیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید چمران و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: امروز در محضر خانواده شهدای ملی و شاخص استان سمنان هستیم و امروز هم در باغ موزه دفاع مقدس مراسمی برای تجلیل از آنها برگزار می‌شود.

وی با اعلام اسامی تعدادی از شهدای استان سمنان گفت: باید هر جا یاد و نام شهدا زینت‌بخش هر محفل و مجلس باشد و امیدوارم با تجدید پیمان با اهداف این شهدای بزرگوار راه پر افتخار آنها را دنبال کنیم. همچنین در اینجا باید موفقیت غرورآفرین تیم ملی فوتبال و والیبال را تبریک عرض کنم زیرا نمایش غیرت و توانمندی‌های ورزشکاران ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی بیانگر سلامت‌بخشی و روحیه‌آفرینی مردم کشور بود که ضرورت دارد در شرایط کنونی با شناسایی استعدادهای بی‌نظیر و روحیه خودباوری موفقیت‌های بیشتری برای کشور کسب شود.

نماینده مردم دامغان با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق تصریح کرد: این گروه تروریستی همانند منافقین در عملیات مرصاد عمل کرد و اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی عراق را دنبال کرد. این در حالی است که شاید این گروه به جای مردم عراق باید به جایی حمله می‌کرد که آنها را پرورش دادند.

رستمیان بر لزوم توجه بر اولویت‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: قطعا باید به ظرفیت های منابع طبیعی در کشور مانند حوزه انرژی، معادن، گردشگری و موقعیت‌های جغرافیایی و نیروی انسانی توجه شود و باید با فن‌آوری‌های پیشرفته در کشور ثروت‌آفرینی صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه آمایش سرزمینی در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است، گفت: هم‌اکنون امکاناتی در کشور وجود دارد که در صورت مدیریت می‌توان از آنها به خوبی استفاده کرد به طور مثال استان سمنان دارای معادن زغال سنگ است که این معادن در کشور دارای جایگاه سوم هستند اما با وجود این ظرفیت مواد اولیه این معادن برای فراوری به صدها کیلومتر دورتر فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پسته استان دامغان در دنیا بهترین برند و محصول را دارد اما مراحل بعدی صنعتی در این رابطه وجود ندارد که قطعا در این حوزه باید سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد تا مهاجرت داخلی در منطقه کاهش یابد.

نماینده مردم دامغان با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان سمنان در حوزه منابع گردشگری و تاریخی به ویژه منطقه تپه حصار و تاریکخانه گفت: قطعا این مناطق متعلق به دنیا و مردم آن کشور است که به طور حتم باید با مدیریت از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رستمیان با تاکید بر ظرفیت جاده‌های ترانزیتی کشور بر اقتصاد منطقه یادآور شد: باید اصلاحاتی برای کاهش خطرات جاده‌ای انجام شود از طرفی دیگر کشور ایران در منطقه حادثه خیز قرار دارد که باید با مدیریت زمینه کاهش خسارت‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس و مرکز پژوهش‌ها باید به مقوله پژوهش بیشتر توجه شود یادآور شد: این سوال پیش می‌آید که چرا قوانین بالادستی در کشور اجرا نمی‌شود که قطعا این موضوع به علت نبود نظارت و امور پژوهشی است از این رو اگر برنامه پنجم توسعه به صورت مناسبی پیاده شود به طور حتم مشکلات کشور حل می شود. اما در گام نخست باید علل عدم توفیق به این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اعلام این که وقت نمایندگان باید به مقوله نظارت معطوف شود افزود: در صورت تحقق این موضوع قطعا اسناد و قوانین بالادستی محقق و اجرایی می‌شود همچنین انتخاب مدیران براساس شایستگی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و از این‌رو انتصاب سفارشی افراد بسیار غلط بوده و انتصابات باید بر اساس شایستگی فنی و ارزشی صورت گیرد. از طرفی دیگر استخدام چارچوب فراخوان دارد و همه افراد واجد شرایط باید در آن مشارکت و بهترین افراد جذب شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم تحقق عدالت سرمایه‌گذاری و عدالت عمومی تاکید کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم که برخی نمایندگان برای دریافت سهمیه به بانک‌ها مراجعه می‌کنند این در حالی است که این موضوعات جزو وظایف مدیران بانک‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز