خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در اخطار قانون اساسی:

با شتاب خشک شدن دریاچه ارومیه استیضاح وزیر نیرو مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۶۱

قبل از اینکه چیت‌چیان وزیر نیرو شود، تنها ۷۰ درصد از آب دریاچه ارومیه خشک شده بود و این در حالی است که در یک سال اخیر ۲۷ درصد دیگر به این مقدار اضافه شده است.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: با توجه به شتاب خشک شدن دریاچه ارومیه، موضوع استیضاح وزیر نیرو مطرح شده است که از هیات رئیسه می‌خواهم سریع‌تر این مهم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان در مواردی که لازم بدانند می‌توانند وزرا را استیضاح کنند، بنابراین لازم است که استیضاح وزیر نیرو که در ۲۷ فروردین ماه سال ۹۳ با امضای ۱۰ نفر از نمایندگان مطرح شده است، از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

عضو کمیسیون صنایع افزود: قبل از اینکه چیت‌چیان وزیر نیرو شود، تنها ۷۰ درصد از آب دریاچه ارومیه خشک شده بود و این در حالی است که در یک سال اخیر، ۲۷ درصد دیگر به این مقدار اضافه شده است.

قاضی‌پور همچنین تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه به نحوی است که می توان گفت وضعیت بیماری آن از حالت درمان سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو رسیده است، به همین دلیل و با توجه به شتاب خشک شدن دریاچه ارومیه موضوع استیضاح وزیر نیرو مطرح شده است که از هیات رئیسه می‌خواهم سریع‌تر این مهم را انجام دهد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه مهم است، بنابراین باید وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست در این رابطه جلساتی تشکیل دهند و درصدد رفع این مشکل باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز