خبرگزاری کار ایران

داعش ۲ شهر دیگر در حاشیه رود فرات را تصرف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۲۱

دولت مرکزی عراق اعلام کرده در جریان درگیری میان نیروهای ارتشی و شبه‌نظامیان در گذرگاه قائم، حدود ۳۰ نظامی ارتش عراق کشته شده‌اند.

شبه‌نظامیان داعش مدعی شده‌اند که در ادامه پیشروی‌های خود توانسته‌اند پس از تصرف گذرگاه «قائم»، دو شهر «راوه» و «عانا» را هم در کنترل خود بگیرند. دولت عراق سقوط گذرگاه قائم در مرز این کشور با سوریه را تایید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، گزارشگران می‌گویند که پیشروی عناصر داعش در حاشیه رود فرات می‌تواند در ادامه به تلاش برای تصرف بغداد، از سمت غرب منتهی شود.

هم‌‌زمان، ناظران مسایل عراق می‌گویند که تصرف گذرگاه قائم به داعش اجازه خواهد داد به راحتی برای انتقال اسلحه و ادوات جنگی از داخل سوریه به عراق اقدام کند و شبه‌نظامیان خود را در جبهه‌های دیگر جنگ تغذیه کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که داعش توانسته برخی از شهرهای استان انبار در مجاورت با مرز سوریه را بدون خون‌ریزی و از طریق گفت‌وگو با سران قبایل سنی این منطقه تصرف کند.

با وجود این، دولت مرکزی عراق اعلام کرده در جریان درگیری میان نیروهای ارتشی و شبه‌نظامیان در گذرگاه قائم، حدود ۳۰ نظامی ارتش عراق کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، داعش و متحدانش امیدوارند از پیروزی‌های اخیر برای جلب حمایت بیشتر و ایجاد منطقه‌ای امن برای خود با هدف حمله به بغداد استفاده کنند.

نیروهای داعش از چند روز پیش تهاجم گسترده‌ای را به بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق در «بیجی» هم آغاز کرده‌اند و به گفته منابع محلی اکنون کنترل بیش از ۹۰ درصد این تاسیسات را در دست گرفته‌اند.

توقف تولید محصولاتی نفتی در این پالایشگاه، باعثنگرانی درباره کمبود مواد سوختی و هجوم مردم برای خرید آن شده است.

هم‌زمان هزاران نفر از شبه‌نظامیان شیعه عراق روز گذشته در یک نمایش قدرت در برابر عناصر داعش، در بغداد و چند شهر دیگر این کشور رژه رفتند.

حامیان «مقتدی صدر» روحانی شیعه، در این رژه بر مخالفت خود با بازگشت نیروهای آمریکا برای جنگ با عناصر داعش تاکید اعلام کردند.

با هر چه دو قطبی‌تر شدن نزاع در عراق، ناظران بین‌المللی نسبت به گسترش جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی در عراق هشدار داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز