خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه نروژ: / تکرار /

مدیریت مقابله با تروریسم در عراق برعهده ملت و دولت این کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۳۸

تجارب بدست آمده در جریان بحران‌های افغانستان، سوریه و عراق نشان داد که حمایت‌ها و مداخله‌های خارجی، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: تجارب بدست آمده در جریان بحران‌های افغانستان، سوریه و عراق نشان داد که حمایت‌ها و مداخله‌های خارجی، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در دیدار با بورگه برنده با تشریح تحولات خاورمیانه به اوضاع کنونی عراق پرداخت و اظهارداشت: تجارب بدست آمده در جریان بحران‌های افغانستان، سوریه و عراق نشان داد که حمایت‌ها و مداخله‌های خارجی، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: اگر جامعه جهانی از ابتدای بحران سوریه برای مهار گروه‌های تروریستی تلاش می‌کرد امروز شاهد تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه و عراق نبودیم.

وی که برای شرکت در اجلاس فروم اسلو ۲۰۱۴ به نروژ سفر کرده است، با یادآوری مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، گفت: مذاکرات در حال انجام با گروه پنج بعلاوه یک، آزمونی است که در صورت دستیابی به توافق نهایی می‌تواند فرصت بررسی دیگر موضوعات را در اختیار قرار دهد.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در کشورش، به تحولات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: حملات داعش در عراق غیرانسانی است و همه باید برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تلاش کنند، چراکه ادامه این شرایط می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.

بورگه برنده با اشاره به مذاکرات ایران با گروه پنج بعلاوه یک، افزود: نروژ از این مذاکرات حمایت می‌کند و با توجه به تحولات جهانی، تسریع در دستیابی به توافق دائمی حائز اهمیت است.

در این دیدار روابط دو جانبه ایران و نروژ نیز مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز