خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان لرستان: / تکرار /

دست در دست هم، مسیر سازندگی و پیشرفت کشور را هموار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۴۱

ما وامدار خانواده‌های ایثارگر هستیم و در عین حال شرمسار از این هستیم که امکانات اجازه نداده، آن طور که لازم و شایسته این عزیزان است، کاری انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور روز پنجشنبه در نشستی با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان لرستان تصریح کرد: اگر همه ما دست در دست هم قرار دهیم، با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهیم توانست مسیر پیشرفت و سازندگی کشور را هموار کنیم.

به گزارش ایلنا، رییس جمهور با اشاره به جایگاه مرجع بزرگ و عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی در حوزه و عالم تشیع گفت: ایشان صاحب سبک در فقه و رجال و سیاستگذاری در حوزه بود و توانست تقریب مذاهب اسلامی را بوجود آورد.
روحانی افزود: از علما، ایثارگران و برگزیدگان می‌خواهم در توسعه استان لرستان همراه با مردم پیشگام شوند و بدانند که دولت زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای حضور آنها فراهم خواهد آورد.


رییس جمهور اظهارداشت: استان لرستان دارای شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌ای بوده است که می‌توان به مرحوم آیت‌الله طاهری، مرحوم حاج آقا کمالوند اشاره کرد و خوشبختانه روحانیت شیعه همواره محل رجوع مردم بوده و هستند.


روحانی گفت: لرستان با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد بی‌نظیر در حوزه کشاورزی، در اختیار داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، نباید مشکل اشتغال داشته باشد. باید ما خود را باور کنیم و بیاندیشم که چگونه می توان از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات از جمله مبارزه با معضل بیکاری استفاده کرد.


رییس‌جمهور با بیان اینکه روحانیت می تواند نقش موثری در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، گفت: این رسالت و وظیفه روحانیت لرستان است که در کنار دولت برای کاهش مسایلی نظیر افزایش طلاق تلاش کنند.


روحانی خطاب به علما و فرهیختگان گفت: باید در صحنه اجتماع حاضر شوید و بار سنگین مسئولیت در توسعه اخلاق و معنویت و حفاظت از مرزهای دینی و انقلاب را به دوش بکشید.


رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان است، گفت: ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا همانند دوران دفاع مقدس نقش مهمی در اداره جامعه دارند و باید با ایثار و فداکاری و آگاهی کشور را حفظ کنند.


رییس شورای عالی امنیت ملی به جنگ نابرابر ایران مقابل قدرت‌های شرق و غرب اشاره کرد و اظهار کرد: اما ایرانیان با ایثار و فداکاری و اقتدا به امامی که همچون کوه ایستاده بود، مبارزه کردند و هیچگاه در برابر دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند و خسته و ناامید نشدند.


روحانی گفت: ما وامدار خانواده‌های ایثارگر هستیم و در عین حال شرمسار از این هستیم که امکانات اجازه نداده، آن طور که لازم و شایسته این عزیزان است، کاری انجام دهیم.


رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از طرح وام‌های زودبازده به عنوان طرحی که بیکاران را به بیکاران بدهکار تبدیل می‌کند، یاد کرد و گفت: قدم‌های دولت در ساخت سد، نیروگاه و تهیه خوراک پتروشیمی و ایجاد زیربنا باید برداشته شود و سپس این حضور مردم است.


رییس‌جمهور همچنین ساخت شهرک صنعتی پتروشیمی را طرحی اشتغال زا خواند که در دستور کار قرار گرفته است.
روحانی با بیان اینکه امروز زنان در دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، شوراهای شهر و روستا و در عرصه های مدیریتی حاضر هستند، گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور دارند.


پیش از سخنان رییس جمهور، حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی، با اشاره به سخنان دکتر روحانی در سالهای مبارزه با رژیم ستمشاهی حرکت و منش رییس جمهوری را منطبق با رهنمودهای مقام معظم رهبری توصیف کرد و از رییس جمهوری به عنوان فرزند اسلام، شاگرد امام، یار و یاور رهبر معظم انقلاب و خادمی سرفراز برای مکتب تشیع و ملت بزرگ ایران یاد کرد.


وی با برشمردن ابعاد و ظرفیت های استان لرستان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، از دولت تدبیر و امید خواست تا با برنامه های خود، زخم کهنه محرومیت را از پیکر استان لرستان بردارد.


دکتر حسن تیموری، فوق تخصص قلب و عروق به نمایندگی از جامعه ایثارگری به مشکلات خانواده شهدا و جانبازان اشاره و خواستار اهتمام مضاعف مسئولان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.


وی با قدردانی از دیدارهای رییس جمهور با خانواده شهدا و جانبازان آن را نشانه دغدغه دکتر روحانی نسبت به وضعیت خانواده ایثارگران دانست و گفت: ما انتظار داریم جهت رفع بیکاری از جامعه ایثارگری، اولویت اشتغال به این قشر معزز اختصاص یابد.


حجت الاسلام و المسلمین مبلغ مروجی، مدیریت حوزه استان لرستان نیز خواستار رسیدگی به مشکلات استان و کمک به ایجاد زیرساخت‌های حوزه علمیه لرستان شد.


عزت‌الله چنگایی، شاعر و پژوهشگر با اشاره به سابقه تمدنی استان، انتظارات جامعه فرهنگی لرستان را تأسیس دانشگاه هنر، کمک به ایجاد بازارچه های فروش آثار هنری، تقویت بنیه مالی سازمان فرهنگی استان، حمایت از مولفین و ناشرین و تأمین شغلی و بیمه خبرنگاران برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز