خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی فرش ایران:

فرش نقش ارزشمندی در دیپلماسی هنری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۱۴

حمید کارگر دردیدار با سفیر و نماینده پیشین جمهوری اسلامی ایران در یونسکو اهدای فرش به سران ملل و یا بافت فرش به مناسبت های گوناگون بین المللی و نیز گره زدن فرش های در حال بافت از سوی نمایندگانی از ملل مختلف را نمونه هایی از نقش پیام رسانی فرش دستباف برشمرد و برنامه هایی گسترده تر برای حضور قوی و شایسته ورای مرزهای کشور را ضروری دانست.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر باور به نقش ارزشمند فرش در دیپلماسی هنری، با ذکر پیشینه برخی فعالیت های فرهنگ و هنری انجام شده در این حوزه، از آمادگی مرکز متبوع خود در پیشبرد این اهداف خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید کارگر دردیدار با سفیر و نماینده پیشین جمهوری اسلامی ایران در یونسکو اهدای فرش به سران ملل و یا بافت فرش به مناسبت های گوناگون بین المللی و نیز گره زدن فرش های در حال بافت از سوی نمایندگانی از ملل مختلف را نمونه هایی از نقش پیام رسانی فرش دستباف برشمرد و برنامه هایی گسترده تر برای حضور قوی و شایسته ورای مرزهای کشور را ضروری دانست.

ایجاد خانه فرش در کشورهای دیگر و یا احیای خانه ایران در پاریس با محوریت فرش دستباف، تعامل با سازمان میراثفرهنگی برای ایجاد هم افزایی در پرداختن به وجوه فرهنگی و هنری فرش ایران، ایجاد تعاملات بین نهادی برای ارتباط گیری برون مرزی، پیشنهاد بافت تصاویردبیران کل یونسکو و برپایی مراسمی ویژه به این منظور و… از جمله مباحثمطرح شده در این نشست بود.

سفیر و نماینده پیشین جمهوری اسلامی ایران در یونسکو نیز گفت: اگر سفرا و نمایندگان سیاسی و دیپلمات های کشور را سفیر ناطق بدانیم، به یقین فرش دستباف نیز سفیر صامت کشور ماست.

محمدرضا مجیدی با اشاره به زمینه های فراهم برای توجه به فرش ایران خارج از مرزهای، از لزوم اخذ مهر اصالت یونسکو برای فرش ایران سخن گفت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد کرسی دانشگاهی فرش به نام و برای ایران از آمادگی خود برای همراهی در برنامه های برون مرزی مرکز ملی فرش ایران در راستای سیاست های فرهنگی و هنری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز