خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع مردم لرستان: / مشروح /

ایران برای حراست از عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۸۹۲

من به ملت ایران قول می‌دهم همانطور که تاامروز برای رفع تحریم‌ها در مسئله هسته‌ای قدم‌های اولیه را برداشته‌ایم، قدم‌های بعدی را نیز بر خواهیم داشت / برای توسعه گردشگری در استان نیاز به یک هتل چهار ستاره است که این هتل توسط بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طومارهای فراوانی از سوی مردم برای دفاع از حرمین ائمه اطهار(ع) نوشته شده است گفت: به همه ابرقدرت‌ها، مزدوران، آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم که ملت بزرگ ایران برای حراست از عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی پس از ورود به استان لرستان در ورزشگاه تختی این استان در جمع مردم حاضر شد و گفت: خدا را شکر می‌کنم که ماه شعبان و ماه میلادها با ایام سالگرد انتخابات پرشور ۲۴ خرداد ماه همزمان است. به تعبیر رهبری در این روز ملت بزرگ ایران حماسه سیاسی، عظیم و جاودانی را به یادگار گذاشت.

وی افزود: مردم عزیز لرستان مردان و زنان لر در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و برای آبادانی این سرزمین و حمایت از فرهنگ دینی و اسلام و اهل بیت هرآنچه داشتید در کف اخلاص گذاشتید. باید از لرستانی آغاز کنیم که سرزمین علما، اندیشمندان و صاحب نظران است.

رئیس جمهور ادامه داد: آیت الله بروجردی در این استان از بزرگترین فقهای دوران معاصر و مرجعیت دنیای تشیع و بنیان‌گذار وحدت دنیای اسلام بود. همچنین شخصیت‌های بزرگی همچون مرحوم کمالوند، آیت‌الله سلطانی و صدها عالم و استاد و هنرمند از این سرزمین که سرزمین کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس و سرزمین دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها است، برخواستند.

روحانی با بیان اینکه لرستان سرزمین لشکر ابوالفضل و سرزمین عشایر و ایثارگرانی است که در دفاع مقدس از خود حماسه‌های عظیمی را آفریدند، گفت: این سرزمین نباید سرزمینی باشد که مردم آن در استادیوم در رنج باشند. در مسیر استقبال مردم از بنده نیز شعارهای زیادی را شنیدم مبنی بر اینکه مردم این استان از بیکاری در رنج هستند.

وی افزود: در شرایط فعلی دولت مصمم است که در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد و به وعده‌ای که از روز اول به مردم داده است، عمل کرده و در این مسیر قدم به قدم حرکت کند، تا شرایط را برای بهبود زندگی مردم مهیا کند.

رئیس جمهور یادآور شد: در آغاز کار این دولت تورم ۴۳ درصد بود که امروز به ۱۶ درصد رسیده است. بنابراین دولت قدم‌های مهمی در این زمینه برداشته اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب راه فراوانی در پیش داریم که انشاالله دولت در کنار مجلس و سایر قوا این راه را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال قدم دیگر دولت در زمینه کاهش رنج و بار مردم در خصوص بحثسلامت بود، گفت: دولت در زمینه بهبود شرایط بیمارستان‌های دولتی، معالجه مردم، وضع بیمه و افرادی که در رنج بیماری‌های خاصی هستند، قدم‌های خوبی برداشته و آن را ادامه می‌دهد. ظرف امسال روز به روز در مراجعه به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها می‌بینید که شرایط برای مردم سهل‌تر خواهد شد. این یکی از تصمیمات دولت تدبیر و امید برای رفاه حال مردم در زمینه نظام سلامت است.

روحانی ادامه داد: در این زمینه ما همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار داده و ارزش دفترچه‌های بیمه را افزایش داده‌ایم و در ماه‌های آینده نیز این راه را ادامه می‌دهیم.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تولید گفت: در این راه ما اولین قدم‌ها را برداشته‌ایم در استان لرستان در طول ۱۰ ماه گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید مصرف شده و بار دیگر نیز در برنامه‌های امروز تاکید می‌کنیم که در بخش‌های مختلف باید به سمت رونق حرکت کنیم. چراکه تا کسب و کار رونق پیدا نکند و شغل برای جوانان ایجاد نشود، بیکاری حل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما قدم به قدم در مسیر اشتغال جوانان حرکت خواهیم کرد به بحثمحیط زیست در استان لرستان و چالش‌های آن اشاره کرد و گفت: چالش‌های زیست محیطی در استان لرستان کمتر از ایلام است. من با برخی از مسئولان در سفر به ایلام به ارتفاعات این استان رفتم و دیدم چه مشکلاتی برای درختان بلوط پیش آمده است. به امید خدا ما این مشکل زیست محیطی را حل خواهیم کرد.

روحانی افزود: جنگل‌های بلوط سرمایه بزرگ زاگرس و کل ملت ایران است. تنها بحثجنگل بلوط نیست مشکلات فراوان زیست محیطی در کشور وجود دارد که برخی از آنها را ما و برخی دیگر را باید با کمک همسایه‌های خود برطرف کنیم.

وی با اشاره به مسئله سیاست خارجی در دولت یازدهم گفت: این دولت در مسیر تعامل صحیح، درست و سازنده با دیگر کشورها و بویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی قدم برداشته و آن را ادامه خواهد داد. من به ملت ایران قول می‌دهم همانطور که تاامروز برای رفع تحریم‌ها در مسئله هسته‌ای قدم‌های اولیه را برداشته‌ایم، قدم‌های بعدی را نیز بر خواهیم داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سربازان دیپلماسی شما امروز در خط مقدم مذاکرات وین مشغول تلاش هستند. اگر دنیا قدر ملت ایران و بزرگواری این ملت و حقوق آنها را بداند، من معتقدم که به راحتی می‌توانیم در زمینه حقوق هسته‌ای این ملت و رفع تحریم‌ها قدم‌های اصلی و نهایی را برداریم.

روحانی در خصوص حملات گروهک تروریستی داعش و تهدید آنها به تخریب حرمین ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: به همه ابرقدرت‌ها، مزدوران، آدم‌کشان و تروریست‌ها اعلام می‌کنیم که ملت بزرگ ایران برای حراست از عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه طومارهای فراوانی از سوی مردم برای دفاع از حرمین ائمه اطهار(ع) نوشته شده، خطاب به مردم اظهار داشت: نیروها و مردمان فداکاری از شیعه، سنی و کرد در عراق هستند که آماده ایثارگری‌اند و این گروه‌ها و حامیان‌شان در برابر اراده ملت این سرزمین چیزی نیستند و آنها تروریست‌ها را سر جایشان می‌نشانند.

رئیس دولت تدبیر و امید در خصوص اقدامات دولت برای استان لرستان در این سفر استانی بیان کرد: گام اول دولت، آبادانی و توسعه استان در کنار ایجاد اشتغال برای جوانان است.

رئیس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه دولت در تکمیل سدهای موجود اقدام خواهد کرد، یادآور شد: این سدها ان‌شاءالله در سال ۹۳ به بهره‌برداری نخواهند رسید و نیروگاه برق و آبی لرستان نیز در سال ۹۴ تکمیل خواهد شد و سد منشور که قرار بود تکمیل آن ادامه نیابد در بحث‌هایی که در تهران شد، تصمیم گرفته شده که تکمیل آن ادامه یابد.

روحانی ادامه داد: در خصوص مناطق شیب‌دار که مساله باغبانی و کشاورزی مطرح است و برای تهیه آب نیاز به پمپاژ است، در بررسی‌های وزارت جهاد کشاورزی طرح‌هایی تهیه شده و برای آن اعتبارات لازم منظور خواهد شد و از سویی دیگر باید آب استان برای جلوگیری از هدررفت اصلاح شود که طرح آن نیز تهیه شده است.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه چندین جاده مهم برای احداثدر استان لرستان در دست برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: از جمله این جاده‌ها، آزادراه خرم‌آباد - اراک است که اقدامات لازم آن انجام شده و ان‌شاءالله برای آسودگی مردم و جذب توریست تکمیل خواهد شد.

وی افزود: طرح چندین مجتمع شیلاتی هم از سوی وزارت کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته که این طرح‌ها اجرایی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در خصوص طرح پتروشیمی خرم‌آباد نیز ابراز داشت: این طرح در حال تکمیل است و در کنار آن نیز یک شهرک صنعتی پتروشیمی در حال ساخته شدن است که سرمایه‌گذاری اولیه آن از سوی وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام شدن است و وقتی زیربنای اولیه آن آماده شد، بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آنجا دعوت می‌شود که این طرح قدم اساسی برای رفع بیکاری در استان خواهد بود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داده که احداثکارخانه لاستیک خوردو و کارخانه سنگ‌بری مدرن را آغاز و اجرا کند.

روحانی در خصوص مساله گردشگری در استان لرستان بیان کرد: برای توسعه گردشگری در استان نیاز به یک هتل چهار ستاره است که این هتل توسط بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود و بخشی از تسهیلات آن هم توسط سازمان گردشگری برعهده گرفته شده و علاوه بر آن سازمان گردشگری تصمیم بر حمایت از صنایع دستی را دارد که در اشتغال بانوان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت قصد تقویت مهارت‌های شغلی را دارد، افزود: فارغ‌التحصیلان زیادی نیاز به آموزش‌های دوره‌ای دارند که قرار شد، وزارت کار و تعاون در این باره سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد و مدارک لازم را برای افراد تهیه کند تا زمینه اشتغال برای آنها ایجاد شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ان‌شاالله تمامی اعتباراتی که در بودجه امسال برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است، به شکل صد در صدی تخصیص می‌یابد، گفت: دولت تصمیم دارد تا در تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اقدام کند و ۷۹ طرح به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه استان لرستان پیش‌بینی شده است.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه واحدهای تولیدی در استان لرستان نیمه‌فعال یا فعال نیستند، یادآور شد: بر اساس گزارش‌هایی که به من داده‌اند فقط ۱۱،۱۲ درصد از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی و صنایع در استان فعال هستند که اگر سایر ظرفیت‌ها فعال شوند شرایط و زمینه لازم برای اشتغال در استان لرستان فراهم خواهد شد.

رئیس شورای عالی اقتصاد در خصوص حمایت‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان لرستان اظهار داشت: صندوق توسعه ملی برای تسهیلات این استان تخفیفات ویژه‌ای مدنظر قرار داده که برای بنگاه‌های کشاورزی وام‌هایی با نرخ ۱۱ درصد، برای بنگاه‌های صنعتی وام‌هایی با نرخ ۱۶ درصد و برای واحدهای گردشگری وام‌هایی با نرخ ۱۲ درصد مدنظر قرار داده که می‌تواند زمینه اشتغال در استان را فراهم کند.

روحانی با اشاره به آثار تاریخی و طبیعت استان لرستان بیان کرد: برای گردشگری باید تسهیلات لازم چه گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی فراهم شود که سازمان گردشگری انجام این کار را بر عهده گرفته است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دولت تصمیمات مهمی برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان گرفته است و در سال ۹۳ و ۹۴ شاهد تحولات مثبت و مهمی در خصوص مسائل توسعه‌ای، رفاه، جاده‌ای، هتل و راه‌سازی گرفته شده و کشور شاهد رونق، توسعه و بهبود در زندگی مادی و معنوی مردم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز