خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

هدف گفت‌وگوهای تهران و واشنگتن هماهنگی عملیات نظامی در عراق نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۸۳

آمریکا تلاش می‌کند از طریق گفت‌وگو با ایران، عراق را به در پیش گرفتن سیاست‌های مسئولانه ترغیب کند و هدف از این مذاکرات احتمال به هیچ عنوان هماهنگی عملیات نظامی نخواهد بود.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هدف از گفت‌وگوهای احتمالی تهران و واشنگتن درباره مساله عراق، هماهنگی عملیات نظامی در این کشور نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ساکی تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند از طریق گفت‌وگو با ایران، عراق را به در پیش گرفتن سیاست‌های مسئولانه ترغیب کند و هدف از این مذاکرات احتمال به هیچ عنوان هماهنگی عملیات نظامی نخواهد بود.

در همین حال، «ماری هارف» سخنگوی دیگر وزارت خارجه آمریکا علام کرد که واشنگتن و تهران در حاشیه نشست هسته‌ای وین گفت‌وگوهای کوتاهی درباره وضعیت عراق داشته‌اند.

هارف تاکید کرد که مقام‌های ایران و آمریکا گفت‌وگوهای محدود و مختصری درباره تحولات عراق داشتند.

وی افزود: «این گفت‌وگوها بسیار کوتاه بود؛ آینده مشخص خواهد کرد که آیا واشنگتن می‌تواند به گفت‌وگو با تهران درباره عراق ادامه دهد یا خیر.»

بر اساس این گزارش، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که واشنگتن آماده مذاکره با ایران درباره تحولات اخیر عراق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز