خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۵۳

برگزاری کمیسیون مشترک فرصت مناسبی است تا دو کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر مطلع شده و زمینه‌های همکاری مشترک را شناسایی کنند.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست مستقلی که در آمریکای لاتین حاکم است، گفت: ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین است و علی‌رغم فاصله طولانی، روابط خوبی میان ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه به وقت محلی در دیدار رییس جمهور اروگوئه که در حاشیه اجلاس گروه ۷۷ برگزار شد، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و همکاری ها با اروگوئه در تمامی زمینه‌ها خبر داد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در اختیار اروگوئه قرار دهد بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

جهانگیری افزود: برگزاری کمیسیون مشترک فرصت مناسبی است تا دو کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر مطلع شده و زمینه‌های همکاری مشترک را شناسایی کنند.

رییس جمهور اروگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه خواهان گسترش و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم، گفت: اروگوئه در چارچوب تنوع بخشی به روابط اقتصادی و سیاسی خود به دنبال توسعه و روابط با کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران در بخش‌های مختلف افزود: ایران و اروگوئه می‌توانند برای یکدیگر مکمل اقتصادی باشند و همکاری‌های مشترک خود را در بخش های مختلف ارتقا دهند.

رییس جمهور اروگوئه نیز تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ضروری دانست و گفت: نماینده وزارت خارجه اروگوئه را برای پیگیری این کار مامور خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز