خبرگزاری کار ایران

در حاشیه‌ی رونمایی از دانشنامه مطبوعات مطرح شد:

پاسخ‌های وزیر ارشاد به توقیف مطبوعات، بازگشایی انجمن‌های صنفی و مشکلات مالی تئاتر

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۲۰

بخشی‌ از توقیف‌ها خارج از حوزه‌ی هیات نظارت بر مطبوعات است و توسط قوه قضائیه انجام می‌شود / دولت هیج مشکلی برای بازگشایی انجمن‌های صنفی ندارد / درباره برکناری ملک احمدی و فشارهای وارده جوابی ندارم / از بدهی ۶ میلیون یورویی نمایشگاه کتاب؛ ۴ میلیون پرداخت شده.

علی جنتی بعداز مراسم رونمایی از دانشنامه‌ی مطبوعات در جمع خبرنگاران؛ به این دانشنامه اشاره کرد و گفت: این دانشنامه کار زیادی می‌برد و این جلد اول آن است. مجلدهای دیگر آن در آینده چاپ خواهد شد. بنابراین در این مسیر نیازمند کمک صاحبنظران و کسانی که در حوزه ارتباطی کار می‌کنند و خود روزنامه‌نگاران و مطبوعات و رسانه‌ها هستیم تا برای غنای این اثر حمایت کنند و یک دانشنامه معتبر بیرون بیابد.

وزیر ارشاد در ادامه؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر علت توقیف پی‌ در پی روزنامه‌ها گفت: بطور پی در پی هم نیست. فکر کنم در طول دولت یازدهم تنها دو مورد توقیف داشتیم. به هرحال در هیات نظارت بر مطبوعات سعی بر این است که هرچه می‌شود تعداد کمتری از نشریات توقیف شود.

وی افزود: من بارها و بارها این نکته را تاکید کرده‌ام که توقیف؛ آخرین راهی است که می‌شود در ارتباط با مطبوعات درنظر گرفت. راه‌های دیگری نیر وجود دارد که اگر مطبوعات تخلفی داشتند با آنها برخورد شود.

جنتی درباره هیات نظارت بر مطبوعات گفت: ترکیب این هیات که از قوه قضاییه، حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های دیگر در آن حضور دارند، مجموعا تصمیم‌گیری می‌کنند. البته بخشی از این توقیف‌ها خارج از حوزه‌ی هیات نظارت بر مطبوعات است و توسط قوه قضاییه اعمال می‌شود و چند موردی که اخیرا داشتیم از طرف قوه قضاییه بود.

وی با تاکید به تغییر رویه هیئت نظارت بر مطبوعات افزود: این هیات علاوه بر اینکه تخلفات را دنبال می‌کند، باید در مواردی که از نظر محتوایی کار ارزنده‌ای انجام می‌شود و در جهت آگاهی بخشی به جامعه و ارتقا سطح علمی جامعه و ارائه یک اندبشه درست به جامعه تلاش می‌کند؛ به نحوی از آن ها تقدیر شود. اینطور نباشد که هیات نظارت بر مطبوعات فقط دنبال تخلفات باشد.

جنتی درباره بازگشایی انجمن‌های صنفی نیز گفت: اگر دولت بخواهد در این زمینه کاری بکند یکی از وزارتخانه‌های دخیل؛ وزارت ارشاد است و دیگری وزارت کار. دولت هیج مشکلی درباب بازگشایی انجمن‌های صنفی ندارد.

جنتی درباب مشکلات تئاتر و هنرهای نمایشی هم گفت: تئاتر هم مثل سایر حوزه‌هاست و فرقی با بقیه زمینه‌ها ندارد. مشکلات تئاتر ازنظر مالی به‌خصوص از سایر حوزه‌ها بیشتر است. گاهی هم در گذشته کم‌توجهی‌هایی نسبت به تئاتر شده است و در این دولت؛ بنده و معاونت هنری واقعا عنایت ویژه‌ای به حل مشکلات هنرهای نمایشی داریم و در حدی که امکاناتمان اجازه دهد؛ تلاش می‌کنیم.

وی افزود: هنر نمایشی؛ هنری قدیمی و سنتی ماست و هنرمندان برجسته‌ای در این زمینه داریم و نیروهای جوان و استعدادهای تازه‌ای که در این حوزه درحال رشد و فعالیت هستند؛ باید پرورش داده و حمایت شوند.

جنتی درپاسخ به سوالی درباره برکناری ملک احمدی و فشارهای وارد بر وزیر ارشاد دراین مورد نیز گفت: ترجیح می‌دهم اصلا جواب ندهم.

وزیر ارشاد همچنین درباره بدهی نمایشگاه کتاب گفت: بدهی قبلی نمایشگاه کتاب ۶ میلیون یورو بود که تا به امروز ۴ میلیون آن را پرداخت کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز