خبرگزاری کار ایران

حسینی در نطق میان دستور:

بیکاری در کرمانشاه به مرز هشدار رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۳۸

آقای رئیس‌جمهور ما و شما می‌دانیم بیکاری علل محتلفی دارد و کشور ما با کمال تاسف درگیر آن است، باید عرض کنم بیکاری در جای جای استان کرمانشاه به مرز هشدار رسیده و نیاز است که شما و تیم دولت شما نسبت به این هشدار که واقعا برای مردم کرمانشاه خطرناک است توجه ویژه داشته باشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بیکاری در جای جای استان کرمانشاه به مرز هشدار رسیده و نیاز است که دولت توجه جدی در رفع این مشکل داشته باشد.

به گزارش ایلنا، فتح‌الله حسینی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه و غیر مشروع کشورهای غربی علیه ملت شریف ایران نتوانسته مانع پیشرفت ایران اسلامی گردد، گفت: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده در جهت حفاظت و صیانت از دستاوردهای علمی و هسته‌ای، به کشورهای غربی که در راستای به بن بست کشاندن مذاکرات تحرکاتی دارند هشدار می‌دهیم که ملت ایران بیدار است.

نماینده مردم شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان‌غرب، سومار، نفت‌شهر، خسروی و گوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس گفت: آقای رئیس‌جمهور یقین دارم به خوبی می‌دانید که مردم استان کرمانشاه به عنوان مرکزیت و محوریت غرب کشور جایگاه بی‌نظیری در دوران دفاع مقدس به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در دورانی که فرزندان این خطه از میهن اسلامی در مقابل دشمن، مقاومت و ایستادگی می‌کردند و جای جای استان کرمانشاه مورد حمله وحشیانه دشمن بعثقرار داشت، شهرهای عقبه جنگ با دلار هفت تومانی مشغول سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و عمرانی بودند، البته خدا را شکر می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی در اوج مشکلات و بحران‌ها دست از حمایت همه جانبه بر نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتظار است که استان کرمانشاه به ویژه مناطق درگیر جنگ که هنوز زخم‌های فراوانی از جنگ بر تن دارند، بزودی مشکلات آنها رفع و موجب برگشت مردم آسیب‌دیده بویژه شهر نفت‌شهر گردد.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور ما و شما می‌دانیم بیکاری علل محتلفی دارد و کشور ما با کمال تاسف درگیر آن است، باید عرض کنم بیکاری در جای جای استان کرمانشاه به مرز هشدار رسیده و نیاز است که شما و تیم دولت شما نسبت به این هشدار که واقعا برای مردم کرمانشاه خطرناک است توجه ویژه داشته باشید.

حسینی با بیان اینکه انتظار مردم کرمانشاه از رئیس‌جمهور این است که بودجه‌ای که در زمان هشت سال دفاع مقدس می‌بایست هزینه استان می‌گردید و با آن مشکلات و معظلات استان رفع می‌گردید و در این هشت ساله ما نمی‌دانیم هزینه کجاست و بودجه کجا هزینه شده است و انتظار می‌رود پیگیری این موضوع را در دستور کار دولت قرار دهید و حتما به صورت ویژه به مناطق محروم توجه داشته باشید.

وی ضمن تذکر به وزیر صنعت و کشاورزی در خصوص پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده که مورد نارضایتی بسیاری از کشاورزان را به همراه داشته گفت: به وزیر دادگستری، جهاد و آقای تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد، تذکر می‌دهم اسناد تک برگی که در اختیار مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلان غرب و شهرهای مرزی قرار دارد فاقد اعتبار است و امروز به هرکدام از بانک‌ها مراجعه می‌کنند نمی‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند، آیا فکری به حال این مردم کرده‌اید، بعد از ۳۵ سال هنوز شما از خواب بیدار نشده‌اید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشاورزان در خصوص تامین سوخت برای چاه‌های خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: انتظار می‌رود در اسرع وقت برای برقی کردن چاه‌ها با همکاری وزارت نیرو اقدام کنید چون مشکلات این عزیزان به حدی است که نه توان خرید سوخت را دارند و نه اینکه وزارت نیرو نسبت به این موضوع اقدامی انجام داده است.

وی با اشاره به قرارداد صادرات گاز به عراق از منطقه غرب کشور گفت: مردم روستاهای گیلان غرب، قصر شیرین و سر پل ذهاب انتظار دارند نسبت به گاز رسانی به این روستاها وزیر نفت تلاش خود را داشته باشد.

حسینی ضمن تقدیر از وزیر بهداشت در خصوص اجرای نظام سلامت که موجب خوشحالی مردم شده است، ادامه داد: ازآقای زنگنه بدلیل گارزرسانی به شهر قصر شیرین بعد از ۳۵ سال که مشکل مردم را برطرف کرده است تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان‌غرب، سومار، نفت‌شهر، خسروی و گوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر اقتصاد، اکثر نمایندگان به شما تذکر دادند چرا برای جوانانی که ازدواج کردند و مشکل دارند و در مقابل بانک‌ها صف کشیده‌اند، تدبیری اتخاذ نمی‌دهید، اقای رئیس‌کل بانک مرکزی، ناتوانی شما برای این جوانان ثابت شده است.

وی گفت: من به شرکت مخابرات اخطار می‌دهم نسبت به پرداخت حق وحقوق کارکنان مخابرات روستایی که این عزیزان سال‌ها زحمت کشیدند را از محلی که درآمد خوبی به میزان نه میلیارد تومان بدست آوردید اقدام کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز