خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی مطرح کرد:

پایه جنگ با آمریکا در مراکز علمی است / نظریه‌های جدید در دستور کار پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۷۴

در حال حاضر مراکز علمی عملکردها را پایش می کنند پروژه‌هایی در اندیشکده‌های دارپا و رند ارائه می‌شود که اساسا توسط افراد بازنشسته برای حکومت نظریه تولید می‌کنند و دولت آمریکا آن را اجرائی می‌کند مانند نظریه جوزف نای، لذا پایه جنگ آفند و پدافند با آمریکا در مراکز علمی و نظریه پردازی، طراحی و شکل می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به نظرات جدید در حال پیگیری در سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: نظریه‌هایی از جمله نظریه پدافندی مردم محور، پدافند کالبدی و فنی مهندسی و… در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم راه‌اندازی و افتتاح تارنما، نشریه و کتابخانه مرکز مطالعات و پژوهش‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان بعنوان نقشه راه، گفت: پایه و مبنای علمی داشتن تهدیدات باعثمی‌شود از رویکرد سنتی جدا شویم و از تکرار گذشته خودداری کرده و به آینده نگاه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت جنگ که ماهیت دانش پایه دارد، تغییر رویکردها، نظریه‌ها با مصون سازی و بلا اثر کردن تهدید دنبال می شود.

جلالی گفت: در حال حاضر مراکز علمی عملکردها را پایش می کنند پروژه‌هایی در اندیشکده‌های دارپا و رند ارائه می‌شود که اساسا توسط افراد بازنشسته برای حکومت نظریه تولید می‌کنند و دولت آمریکا آن را اجرائی می‌کند مانند نظریه جوزف نای، لذا پایه جنگ آفند و پدافند با آمریکا در مراکز علمی و نظریه پردازی، طراحی و شکل می گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای شناسایی تهدیدات اقداماتی انجام داده، گفت: در مراکز مطالعاتی ما باید با اجرای کارگاه و ترجمه و موشکافی نظرات دشمن نسبت به تهدید شناسی به عنوان گام اول توجه ویژه شود.

جلالی تصریح کرد: این مرکز از ورود به کارهای اجرایی خوداری و با تهیه کتب و منابع علمی از جمله سایبری، اقتصادی، زیربنایی تهدیدات نوین و… حداقل ۱۰ سال از آن‌ها جلوتر و آینده را برای این حوزه تبین کند.

وی محیط شناسی را گام دوم ذکر کرد و گفت: باید تاثیر تهدید بر محیط کشور ضمن رعایت الزامات و طبقه‌بندی مشخص شود تا دستگاه‌ها قبل از وقوع تهدید آن را شناخته و سناریو آینده دشمن در حوزه‌های سایبری، اقتصادی، زیستی و… رصد کند و این بدین معنی است که نگاه مرکز باید پیش دستانه نسبت به تهدیدات باشد. لذا شناخت محیط داخلی و عناصر و اجزاء آن نیز یک ضرورت جدی است، در این مطالعه محیطی شناخت و کشف آسیب پذیری‌های کشور از اولویت‌های عمده است.

وی گام سوم را پس از شناخت تهدید و مقابله با آن بروزرسانی در رویکرد، بروزرسانی در ساختار و بروزرسانی در استراتژی دانست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به لزوم مراکز راهبردی در دستگاه‌ها گفت: ماهیت مراکز راهبردی این است که تهدیدات پیش رو را برای مجموعه‌ها مشخص می کند، لذا سمت و سوی حرکت، اولویت کار و فعالیت در حوزه ها تعیین رویکرد کلان، از جمله اقدامات مرکز باید باشد.

وی با اشاره به نظرات جدید در حال پیگیری در سازمان پدافندغیرعامل کشور اظهار داشت: نظریه‌هایی از جمله نظریه پدافندی مردم محور، پدافند کالبدی و فنی مهندسی و… در حال پیگیری است که مرکز مطالعات و انجمن علمی بعنوان چشم بینای معاونت ها، نظام بودجه‌ای، نظام ساختاری و.. ایفای نقش کرده ضمن حرکت پیش دستانه برای بررسی و رویکرد به نظریه پردازی برسد.

جلالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲ سند راهبردی که ۶ الی ۷ سند آن تصویب شده، موجود است که مرکز مطالعات و انجمن علمی باید در بررسی و تصویب آن مشارکت داشته باشد. برای مثال در ۵ سال آینده در شهرسازی چه اقداماتی باید انجام شود، آیا تا کنون به مراکز ثقل توجه شده است، با نقادی و بررسی اشکالات که انتظار از مرکز و انجمن می‌رود باید برای ۵ سال آینده نظر بدهد.

وی انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور را که از مجموعه‌های NGO علمی و در ارتباط با وزارت علوم است را در راستای کمک به سازمان دانست و گفت: انجمن علمی باید از موازی کاری پرهیز کرده و حضور و نقش خود را با تاکید بر تلاش علمی در فضای خالی استراتژدی پدافند غیر عامل جستجو کرده و سرانجام رساند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به نظر مثبت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در راه اندازی انجمن علمی، گفت: مدیریت دانش، تولید علم و آموزش و پژوهش از وظایف انجمن است و در گسترش آنها باید فعال باشد و نگاه‌های قدیمی و سنتی را کنار گذاشته و موضوعات نو و جدید ارائه شود.

مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیر عامل کشور در راستای نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی این سازمان تاسیس و ماموریت دارد با برنامه ریزی، راهبری مناسب، بستر لازم اجرای آموزش عمومی، تخصصی، محتوای علمی، پژوهش‌های راهبردی، تولید علم و مدیریت دانش پدافند غیر عامل کشور را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز