خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست خبری: / ۶ /

شهامت عذرخواهی‌داریم / قول‌هایی داده‌ایم که با کمک مردم و سایر قوا حل‌ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۲۵

توافق نهایی با ۱ + ۵ یکی از بزرگترین توافق‌های سیاسی در دنیاست / اگر کسی جرم کرده قوه قضاییه نیز با وی برخورد کرده و اگر کسی گرفته نشده یعنی جرمی انجام نداده است بنابراین نباید صبح تا شب همدیگر را متهم کنیم.

رییس جمهور با تاکید براینکه وی و کابینه‌اش شهامت عذرخواهی دارند، گفت: قول‌هایی هم داده‌ایم که هنوز عملی نشده و با کمک مردم و سایر قوا آنها را حل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه این نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مسئولان اقتصادی بارها اعلام کرده‌اند که نرخ تورم کاهش یافته ولی آن چیزی که موجب اذیت مردم شده است گرانی‌هاست مردم از چه زمانی می‌توانند کاهش تورم را لمس کنند؟ گفت: من فکر می‌کنم مردم امروز کاهش تورم را لمس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ما شاهد رشد تورم فزاینده بوده‌ایم، اظهارکرد: کاری که ما انجام داده‌ایم این است که جلوی این رشد فزاینده را گرفته‌ایم و مدعای این حرف آمارهایی است که نهادهای رسمی فارغ از دولت آن را بیان کرده‌اند.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اسب سرکش تورم را عنانش را کشیده‌ایم و این اسب در حال حرکت آرام است یادآور شد: نرخ تورم باز هم قابل قبول نیست و اگر به ۲۰ درصد نیز امسال برسد پذیرفتنی نخواهد بود و باید نرخ تورم تک رقمی شود و حرکت دولت نیز بر همین مبناست.

رئیس جمهور افزود: مشکل ما این است که ما می‌خواهیم یک رونق غیر تورمی را ایجاد کنیم و دست مان در جیب بانک مرکزی نرود. بخشی از مشکلات سال‌های قبل این بود که دولت برای رونق بخشیدن دستش در جیب بانک مرکزی می‌رفت که مثالش مسکن مهر است که بخش اعظمی از تورم ما به این خاطر است.

روحانی با اشاره به تاکیدات خود مبنی بر جلوگیری از استفاده از پایه و رشد پولی تاکید کرد: یکی از تصمیمات مهم دولت این است که تصمیمات یک شبه نگیرد و به خرد و نظر جمعی پایبند باشد. دوستان من شاهد هستند که در جلساتی من نظرم یک چیز دیگری بوده اما جمع یک نظر دیگری داشته و من از آن جمع خواسته‌ام که نظر واقعی شان را مطرح کنند که برای مثال در مساله یارانه‌ها من تصمیم دیگری داشته‌ام اما نظر مسئولان اقتصادی را پذیرفتم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه دولت تصمیم دارد تا کارهایی که موجب ایجاد تنش در اقتصاد کشور‌ می‌شود انجام ندهد، تاکید کرد: دولت مصمم به حفظ آرامش و ثبات ایجاد شده در کشور است و این بزرگترین دستاورد برای ماست.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه هیچ کس معصوم نیست و ممکن است اشتباه انجام دهد خاطرنشان کرد: اگر از سوی من یا مسئولان اشتباهی صورت گیرد هم من و هم مسئولان آنقدر شهامت داریم که عذرخواهی کنیم و اگر کسی اشتباهش را نپذیرد هیچ گاه ترقی نمی کند.

وی با اشاره به قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم در هنگام ریاست جمهوری داده است ابراز داشت: ما به مردم قول دادیم که تورم را قدم به قدم کاهش دهیم و در حال انجام آن هستیم و این کار را نیز در سال آینده هم می‌کنیم. ما به مردم گفته‌ایم که در دنیا دشمن‌تراشی نمی‌کنیم بلکه قصد ایجاد تعامل را داریم و مردم شاهد این مساله هستند که امروز چهره جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل متفاوت است و البته قول‌هایی هم داده ایم که هنوز عملی نشده و با کمک مردم و سایر قوا آنها را حل می‌کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه تا روزی که با هم باشیم و شکافی در ما ایجاد نشود و هدایت‌های رهبری مستدام باشد ما با مشکلی رو به رو نمی‌شویم بیان کرد: برخی‌ها فقط گذشته را می‌بینند و به پشت نگاه می‌کنند. ما نگران به زمین خوردن‌ آنها هستیم که فقط به عقب می‌نگرند. اگر کسی جرم کرده قوه قضاییه نیز با وی برخورد کرده و اگر کسی گرفته نشده یعنی جرمی انجام نداده است بنابراین نباید صبح تا شب همدیگر را متهم کنیم.

خبرنگاری از رئیس جمهور پرسید با توجه به اینکه همچنان میان ایران و ۱ + ۵ اختلاف نظر وجود دارد که این اختلافات مانع از تدوین پیش‌نویس توافق نهایی شده و با این حال شما به این مذاکرات خوش بین هستید آیا این اطمینان خاطر پیام اشتباه به خارج نمی‌دهد که ایران به توافق نیازمند است که روحانی پاسخ داد: اگر طرف مقابل در توهم زندگی کند ابتدا برای خودش مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه راهی که برای کشور در پیش گرفته شده جدا از این است که به توافق برسیم یا نرسیم تصریح کرد: جایگاه ایران هم در منطقه و هم در عرصه بین‌المللی با دیروز متفاوت است. ایران در مذاکرات بسیار جدی است و البته از قبل نیز گفته‌ایم که باید مذاکرات برد – برد باشد و اگر توافقی صورت نگیرد این بازی برای همه باخت - باخت است.

رئیس دولت تدبیر و امید با یاد آوری اینکه غرب بیش از ما به توافق نهایی نیازمند است اظهار کرد: ایران کشوری است که امروز می‌تواند به راحتی ۲۰۰ میلیارد دلار روزانه در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد. ما یکسری از مولفه‌هایی مانند موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، فرهنگ غنی و تاریخ داریم که اینها قابل تغییر نیست.

روحانی افزود: اگر طرف مقابل اراده و حسن نیست داشته باشد رسیدن به توافق نهایی شدنی است و اگر توافقی صورت نگیرد مذاکرات را ادامه می‌دهیم و فاجعه‌ای هم صورت نگرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران کشوری مهم در منطقه است گفت: کشورهای دنیا این واقعیت را لمس کرده‌اند. باید بگویم توافق با ۱ + ۵ به معنای پایان تعامل با دنیا نیست بلکه آغاز تعامل با دنیاست و این گام اولین گام برای برداشته شدن دیگر گام هاست.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق در این دور از مذاکرات ایران با ۱ + ۵ خاطرنشان کرد: در مذاکرات کار بزرگی در حال انجام است و توافق نهایی با ۱ + ۵ یکی از بزرگترین توافق‌های سیاسی در دنیاست. البته این مذاکرات دشمن‌های جدی دارد که می‌بینیم. فریاد رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکایی بالاست و برخی کشورها فکر می‌کنند اگر توافق صورت بگیرد این توافق به ضرر آنهاست در حالی که این توافق به نفع هم، منطقه، ایران، صلح و ثابت خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز