خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی سازمان ملل

ایران خواستار تقویت اقدامات چندجانبه در مقابله با تروریسم شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۱۴

سوء استفاده از نهادهای ناظر مالی بین‌المللی که به جای تقویت همکاری و ظرفیت‌سازی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اقدام به دسته بندی کشورها و بدنام کردن دولت‌های دیگر می‌‌کنند از جمله مواردی است که تنها با انگیزه‌ها و مقاصد سیاسی دنبال می‌شود.

مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی اجرای استراتژی جهانی مقابله با تروریسم امروز تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با شرکت برخی مقامات مرتبط با موضوعات تروریسم از کشورهای عضو تشکیل شد، حسین قریبی کارشناس نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد ضمن اشاره به ابتکار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ترویج اعتدال و رد افراط گرایی و تصویب اجماعی آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت عنوان «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» بر ضرورت مقابله با افراط گرایی و تروریسم و پیشبرد گفت و گوی متقابل و احترام آمیز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته حملات تروریستی علیه جمهوی اسلامی ایران ادامه داشته است و برای نمونه به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه مرزی جنوب شرقی ایران و حمله به مرزبانان، حوادثتروریستی علیه اهداف دیپلماتیک کشورمان در بیروت، صنعا و پیشاور اشاره و تاکید کرد که تروریسم هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و افراط گرایان تحت تاثیر نابردباری و نفرت در محیط‌های ناسالم و با تحریک برخی حامیان خارجی، زندگی مسالمت آمیز ملت‌ها و غیر نظامیان بی گناه را هدف قرار می‌دهند.

قریبی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هزینه زیادی در این زمینه پرداخته و ۱۷ هزار قربانی ترور گواهی روشن این امر می‌باشد.

نماینده کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود تهیه یکجانبه فهرست دولت‌های حامی به اصطلاح تروریسم را مردود دانسته و اینگونه اقدامات را مغایر با حقوق بین‌الملل و صرفا به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی دانست و افزود: سوء استفاده از نهادهای ناظر مالی بین‌المللی که به جای تقویت همکاری و ظرفیت‌سازی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اقدام به دسته بندی کشورها و بدنام کردن دولت‌های دیگر می‌‌کنند از جمله مواردی است که تنها با انگیزه‌ها و مقاصد سیاسی دنبال می‌شود.

کارشناس نمایندگی کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت مقابله جدی و فراگیر با تروریسم در همه اشکال آن به موضوع فهرست سیاه گروه‌های تروریستی برخی کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای اشاره کرد که به نحو شگفت آوری تبدیل به ابزار سیاسی شده است.

عضو نمایندگی کشورمان خارج کردن یک گروه بدنام ترویستی و مسئول شهادت و جراحت تعداد بیشماری از شهروندان ایرانی از فهرست گروه‌های تروریستی را حاکی برخود دوگانه با موضوع و تفکیک تروریسم خوب از تروریسم بد دانست که بر اساس منافع کوتاه مدت برخی طرف‌ها صورت می‌گیرد و افزود: جامعه بین‌المللی باید برای کسب نتایج بهتر و پایدارتر در مقابله با تروریسم یک رویکرد واحد و یکپارچه در مبارزه با معضل تروریسم اتخاذ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز