خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

راه موفق شدن دولت تقویت جبهه داخلی است / مهمترین سرمایه دولت، امید مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۱۰

اصلاح‌طلبان با چشمانی باز از دولت حمایت می‌کنند / در حال حاضر، مهمترین مدافعان و حامیان دولت، اصلاح‌طلبان هستند / وزیر ارشاد نسبت به وزیر کشور قوی‌تر، جدی‌تر و همراه‌تر نسبت به شعارها و وعده‌های رئیس جمهور است و وزارت کشور نتوانسته شعارها و وعده‌های دولت در عرصه سیاست داخلی را تحقق ببخشد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه راه موفق شدن دولت تقویت جبهه داخلی است، تاکید کرد: مهمترین سرمایه دولت، امیدی است که در میان مردم و جوانان شکل گرفته و دولت باید در حفظ و استفاده از آن بکوشد.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: من به عملکرد آقای روحانی در این مدت اخیر نمره ۱۶ می‌دهم و این نمره، نمره قابل قبولی است ولی ایده‌آل نیست.

وی با اشاره به عملکرد موفق دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد اظهار داشت: زمینه رای آقای روحانی در شعارهایی بود که در عرصه سیاست داخلی و فرهنگ بود و در این عرصه‌ها بود که آقای روحانی، نسبت به سایر اعضا شعارهای متفاوت‌تری داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم با اشاره به مشکلات کشور در هشت سال اخیر تصریح کرد: البته در هشت سال گذشته، کشور با ناملایمات، ناهمواری‌‌ها و گرفتاری‌هایی روبه‌رو بوده که این گرفتاری‌ها و ناملایمات در عرصه سیاست داخلی و فرهنگ هم بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای جنتی، وزیر ارشاد نسبت به وزیر کشور قوی‌تر، جدی‌تر و همراه‌تر نسبت به شعارها و وعده‌های رئیس جمهور است وزارت کشور نتوانسته شعارها و وعده‌های دولت در عرصه سیاست داخلی را تحقق ببخشد.

شیرزاد عملکرد سازمان محیط زیست در دوره دولت تدبیر و امید را بسیار عالی توصیف کرد و ابراز داشت: در دولت قبل، محیط زیست، آسیب‌های جدی‌ای دید و نه تنها در این عرصه، کار مثبتی شکل نگرفت بلکه دولت پیشرو در تخریب و آسیب به محیط زیست بود اما دولت یازدهم نه تنها برای حل مشکلات محیط زیستی گام برداشته بلکه سعی کرده در این راه، گروه‌های مردمی را نیز با خود همراه کند.

رئیس کمیسیون آموزش در مجلس ششم وزارت علوم و بهداشت را از جمله وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید دانست که عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و افزود: جلوگیری از ادامه یافتن روند ستاره‌دار کردن دانشجویان و بازنشستگی اجباری اساتید، کمتر کردن جو امنیتی بر محیط علمی کشور، سر و سامان بخشیدن به وضعیت دانشگاه‌ها، رسیدگی به تخلفات دولت قبل در بورسیه دانشجویان و… موجب شده تا بتوان گفت که وزارت علوم از بهترین‌های دولت بوده است.

وی با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان در هشت سال اخیر عنوان کرد: سیاست خارجی کنجکاوانه و ناکارامد دولت سابق موجب شد تا پرونده هسته‌ای کشورمان به شورای امنیت برود و چند قطعنامه علیه‌مان صادر بشود و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در سال گذشته، پرونده هسته‌ای بود و هم آقای روحانی و هم آقای ظریف در این رابطه خوب عمل کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت رفع مشکلات داخلی را با حل مشکلات خارجی پیوند زده است، تاکید کرد: راه موفق شدن دولت بالاخص در عرصه سیاست خارجی، تقویت جبهه داخلی است و برای همین است که مخالفان دولت سعی می‌کنند جبهه دولت در عرصه سیاست خارجی را تضعیف کنند.

شیرزاد در خصوص رابطه اصلاح‌طلبان با دولت خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان با چشمانی باز از دولت حمایت می‌کنند و این حمایت بی و قید شرط نیست اما هر کس که به دنبال تحقق خواست و اراده ملت و تامین منافع ملی است، باید به تقویت دولت کمک کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: بخشی از اصلاح‌طلبان به دولت رفته‌اند تا دولت را در تحقق خواست‌هایش یاری کنند و آنهایی هم که به دولت نرفته‌اند در عرصه عمومی و جامعه مدنی در حال تقویت گفتمان دولت هستند و در حال حاضر، مهمترین مدافعان و حامیان دولت، اصلاح‌طلبان هستند.

وی در خصوص انتظارش از دولت بیان کرد: انتظار داریم مسئولان دولتی طوری حرف نزنند و رفتار نکنند که گویی اصلاح‌طلبان افراد افراطی‌ای هستند در حالی که قاطبه اصلاح‌طلبان، مشی میانه‌روانه و اعتدالی دارند.

این نماینده اسبق مجلس در پایان تاکید کرد: مهمترین سرمایه دولت، امیدی است که در میان مردم و جوانان شکل گرفته و دولت باید در حفظ و استفاده از آن بکوشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز