خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن مطرح شد؛

تاکید ظریف بر ضرورت توجه ۱ + ۵ به حقوق هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۰۸

وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام کرد.

نوبو کیشی، معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ خردادماه ۱۳۹۳ به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری آبه در جهت بسط و گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای ۱ + ۵ ارائه کرد و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای کشورمان از سوی طرف مقابل تأکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام کرد.

طرف ژاپنی در این دیدار، پیام کتبی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن خطاب به روحانی، رییس‌جمهور کشورمان متضمن اراده دولت ژاپن بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

در این دیدار طرف ژاپنی، تمایل دولت ژاپن برای گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرد.

وی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت روحانی در جهت ایجاد فضای اعتماد بین‌المللی و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی کشورمان، خواستار تداوم این روند از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز