خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا مطرح کرد:

تغییر تمام فرمانداران دولت قبل تا ۶ ماه آینده / برگزاری مستمر کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۶۰

تیم مدیریتی استان در استانداری و فرمانداری‌ها تا حدود ۹۰ درصد تکمیل شده است و درصدد تکمیل این تیم در سایر مدیریت‌های سطح استان نیز هستیم. بر همین اساس تمامی فرمانداران که در دولت قبل منصوب شده‌اند تا ۶ ماه آینده تغییر خواهند کرد.

استاندار مرکزی با ارزیابی رأی مردم در ۲۴ خرداد گفت: مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ با حضور چشمگیر خود علاقه مندی خود به نظام را نشان دادند.

محمدحسین مقیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در اراک گفت: البته در هر انتخاباتی با توجه به داوطلبان، مردم مطالبات خود را مطرح می کنند و از میان داوطلبان کسی که بهترین پاسخ‌ها را به مطالباتشان می‌دهد را بر می‌گزینند. در سال گذشته شاهد بودیم مردم دیدگاه اعتدال و تدبیر و امید را انتخاب کردند تا به خواسته‌های منظقی خود برسند.
استاندار مرکزی گفت: مهمترین خواسته مردم اجرای بی کم و کاست قانون در کشور است که شامل همه قوانین از جمله قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس می‌شود و در این زمینه تفسیر به رأی را به هیچ عنوان جایز نمی‌شمارند. خواسته دیگر مردم کاهش مشکلات اقتصادی است، زیرا مردم دیدند دولتی که قرار بود نفت را بر سر سفره‌های مردم بیاورد نه تنها این کار را نکرد، بلکه تورم افزایش یافت بیکاری افزایش یافت و دولت با تورم چهل و چند درصدی تحویل آقای روحانی شد.

مقیمی افزود: جوانان شغل می‌خواهند که این مهم با شعارهای دولت قبل محقق نشد. نظارت بر کارها به دلیل انحلال سازمان مدیریت به شدت ضعیف شد و بزرگترین فسادهای اقتصادی کشور صورت پذیرفت. این‌ها برای مردم سوال بود که چگونه این افراد توانستند این موارد را انجام دهند، در حالی که برای یک وام ازدواج این همه ضوابط در نظر گرفته می‌شود، وام‌های میلیاردی بدون رعایت ضوابط پرداخت می‌شوند. بنابراین مردم خواستار اداره امور جامعه با یک رویکرد و دید جدید شدند، زیرا دولت قبل از همه نظر حتی از نظر مسائل اعتقادی و اخلاقی نیز نتوانست موفق عمل کند. رویکرد جدید مد نظر مردم این بود که رئیس جمهوری در مملکت باشد که دنبال اجرای واقعی عدالت در جامعه باشد معتدل و قانونگرا باشد و از فرهنگ و هنجارهای جامعه صیانت کند که نتیجه آن انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: تیم مدیریتی استان در استانداری و فرمانداری‌ها تا حدود ۹۰ درصد تکمیل شده است و درصدد تکمیل این تیم در سایر مدیریت‌های سطح استان نیز هستیم. بر همین اساس تمامی فرمانداران که در دولت قبل منصوب شده‌اند تا ۶ ماه آینده تغییر خواهند کرد.
مقیمی افزود: در گزینش مدیران دنبال یک مجموعه از مدیران اجرایی برای استان هستیم که سیاست‌های دولت را قبول داشته باشند، افرادی که دارای افراط و تفریط نباشند از نظر علمی قابل قبول باشند و به کار اعتقاد داشته باشند مدیریت جهادی را قبول داشته باشند و پاکدست باشند. از بین آقایان و خانم‌هایی که این ویژگی‌ها را داشته باشند، مدیران استان را انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: هرگاه در مواردی احساس کنیم مدیر نمی‌تواند متوجه دغدغه‌های دولت شود، قطعا درنگ نمی‌کنیم و جا به جایی انجام خواهد شد.
استاندار مرکزی یادآور شد: مدیران سیاسی و فرهنگی استان حتما باید هماهنگ با دولت باشند، ولی برخی مدیران که امور اجرایی را بر عهده دارند علاوه براین ویژگی‌ها باید توانمندی انجام کار را نیز داشته باشند.
مقیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی منتقدین شما را به کند بودن در فعالیت‌ها و انجام امور استان متهم می کنند توضیح داد: آدم کند کسی است که ۹ صبح سر کار می رود و ساعت ۲ هم به منزل می‌رود، ولی من که از ساعات اولیه صبح تا نیمه شب در محل کارم هستم و در تمامی کارگروه‌ها و نشست‌ها حضور فعال دارم فکر نمی‌کنم کند باشم، اگر منظور دوستان از کند بودن انجام تغییرات در مدیریت‌های استان است من در انتخاب مدیران دنبال آدم‌های رفیق انقلاب و نظام هستم و در بکارگیری افراد معتقد به حفظ شئونات افراد هستم.
وی در ادامه افزود: در دولت تدبیر و امید اصل اساسی صداقت در برخورد با مردم است و به همین منظور باید تمامی واقعیات به مردم اعلام شود و در آمارهای اعلامی به مردم باید منطبق بر واقعیت باشد و اگر مدیری در اعلام آمار تخلف کند، قطعآ با وی برخورد خواهد شد.

مقیمی افزود: به همین منظور ابزارهای نظارتی را برای بررسی بیشتر عمکرد مدیران فعال کرده‌ایم و در این راستا مطبوعات را به عنوان یکی از ابزارهای نظارتی خود می‌دانیم که باید در این راستا به دولت کمک کنند.
استاندار مرکزی در ادامه نیاز به شادی در جامعه را ضروری دانست و افزود: مردم خود موقعیت‌های شاد بودن را به خوبی می‌دانند و دولت باید تنها زمینه‌های این شادی‌ها را در جامعه فراهم کند.
استاندار مرکزی در خصوص مشکلات اجتماعی و بیکاری در جامعه نیز گفت: به منظور رسیدن به اشتغال پایدار باید زمینه سرمایه‌گذاری در جامعه را فراهم کرد، زیرا به کار گرفتن افراد در ادارات دولتی به جای افراد بازنشسته و از کارافتاده جوابگوی نیاز جامعه به شغل نیست و برای برطرف کردن این مشکل زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در استان و کشور ایجاد کرد. دولت به این مهم توجه جدی و اساسی دارد؛ به طوری که ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره می‌شود که فقط به بخش خصوصی به منظور توسعه و سرمایه گذاری اختصاص می‌یابد تا به واسطه آن مشکلات اشتغال و بنگاه‌های بخش خصوصی مرتفع شود.
مقیمی در خصوص مشکل آلودگی هوای اراک نیز گفت: شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه طرح‌هایی را در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند که در کاهش آلودگی بسیار موثر بوده است، ولی تا رسیدن به استانداردهای موجود خیلی کار داریم.
وی در خصوص نیروگاه شازند نیز گفت: نیروگاه بر اساس مصوبه دولت از گاز به جای مازوت استفاده می‌کند که در کاهش آلودگی بسیار موثر بوده است و تنها در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته به دلیل کمبود گاز در کشور مجبور به استفاده از مازوت شده است.
استاندار مرکزی کارخانه‌های مستقر در شرق اراک نیز گفت: برخی از کارخانجات باید طرح‌هایی را به اجرا بگذارند تا شاهد کاهش آلودگی باشیم و به طور خاص در خصوص کارخانه آلومینیوم سازی اراک این کارخانه باید واحد آندسازی خود را به خارج از شهر انتقال دهد.
مقیمی افزود: در سال گذشته کوره‌های آجرپزی با همکاری صاحبان این کوره‌ها گازسوز شدند و تا چند ماه آینده این روند به صورت کامل اجرا خواهد شد و تمامی کوره‌های آجرپزی اطراف شهر گازسوز خواهند شد.
وی افزود: بنزین یورو ۴ به عنوان سوخت در جایگاه‌های شهر اراک مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای کاهش آلودگی هوا باید ۲۵۰ اتوبوس به سیستم اتوبوسرانی اراک و حومه اضافه و یا جایگزین شود و ۱۰۰۰ تاکسی نیز به ناوگان تاکسیرانی شهر اراک افزوده شود.
مقیمی افزود: خط متروی اراک هم اینک در دست مطالعه است و بعد از انجام مطالعات جهت تایید نهایی طرح به شورای ترافیک کشور ارسال خواهد شد که پس از تایید در شورای ترافیک کشور اعتبارات آن در نظر گرفته خواهد شد و انشاالله اجرایی خواهد شد.
وی اقدامات شهرداری اراک را در احداثروگذر و زیرگذرها و کاهش ترافیک و آلودگی هوا موثر و مثبت ارزیابی کرد و گفت: احداثخیابان ۵۵ متری نیز به زودی فعال خواهد شد و همچنین شهرداری در احداث۱۰۰۰ هکتار فضای سبزنیز به خوبی فعالیت می‌کند که تاکنون ۱۳۰ هکتار آن انجام شده و ۱۲۰ هکتار دیگر آن تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
مقیمی در خصوص بحثآلودگی هوای اراک گفت: آلودگی باید برطرف شود و برای رفع آن نیز باید فعالیت صورت پذیرد و برای همین منظور شخصا پیگیر امور مرتبط با این موضوع هستم و هر دوهفته یکبار کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در استانداری برگزار می‌شود و اقدامات انجام شده را پیگیری می‌کنم، ولی نباید از سوی دیگر موضوع طوری جلوه داده شود که مردم احساس ناامنی کنند، زیرا قطعآ دولت و مجموعه دولت در استان پیگیر این موضوع هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز