خبرگزاری کار ایران

توئیتر ابوطالبی درباره سفر روحانی به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۴۰

ایران به عنوان مرکز ثبات و توسعه و پل ارتباطی اقتصادی ترکیه با مشرق زمین محسوب می‌شود و ترکیه به عنوان پل ارتباطی با اروپا، وهر دو کشور به عنوان ستون‌های اصلی جهان اسلام در کسب بازارهای تجارت کالاهای حلال و توسعه و صنعت در جهان اسلام هستند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سفر حسن روحانی به ترکیه، هیات همراه رئیس جمهور را از تخصصی‌ترین هیات‌های تاریخ دیدارهای تهران آنکارا دانست.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی در صفحه توییتر خود در آستانه سفر رئیس جمهور به ترکیه نوشت: سفر ترکیه روز دوشنبه آغاز می‌شود، ایران و ترکیه حساسیت‌های ویژه ژئوپلیتیکی دارند.

وی ادامه داد: ایران به عنوان مرکز ثبات و توسعه و پل ارتباطی اقتصادی ترکیه با مشرق زمین محسوب می‌شود و ترکیه به عنوان پل ارتباطی با اروپا، وهر دو کشور به عنوان ستون‌های اصلی جهان اسلام در کسب بازارهای تجارت کالاهای حلال و توسعه و صنعت در جهان اسلام هستند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم چنین هیات همراه روحانی را از تخصصی‌ترین هیات‌ها در تاریخ دیدارهای دو کشور در چهار دهه اخیر در کل منطقه دانست و افزود: مقامات ترکیه اهمیت این هیات و سفر را به خوبی می‌دانند.

ابوطالبی با اشاره به برگزاری اولین نشست شورای عالی رتبه همکاری های ایران و ترکیه تصریح کرد که این نشست با شرکت نیمی از وزیران کابینه ایران و ترکیه و به ریاست رئیسان جمهور دو کشور تحولی مهم در راهبردی کردن روابط است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز