خبرگزاری کار ایران

مقیمی در تذکر شفاهی:

مازندران از حداقل امکانات برای مقابله با سیل برخوردار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۳۴

دولت باید پرداخت وام به اشخاصی که در سیل خسارت دیده‌اند را در دستور کار قرار دهد.

نماینه مردم نکا و بهشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است، اما از حداقل امکانات مقابله با سیل برخوردار نیست

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدعلی مقیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: به استحضار رئیس مجلس، نمایندگان و ملت ایران می‌رسانم که سیلی در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ در استان مازندران به ویژه شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه باعثخسارت فراوان جانی و مالی شده است.

نماینده مردم نکا و بهشهر ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است، اما از حداقل امکانات مقابله با سیل برخوردار نیست. در سیل سال ۹۱ که بیش از ۶۸ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد، فقط ۹ میلیارد تومان برای جبران آن تخصیص پیدا کرد.

وی یادآور شد: همچنین در سیل سال ۹۲ بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد که تنها ۳.۵ میلیارد تومان برای جبران آن تخصیص پیدا کرد. علاوه بر سیل سال ۹۲، سرمای شدید ۱۲۰۰ هکتار از باغات و ۲ هزار هکتار اراضی گندم و جو و ۹۰ کیلومتر جاده بین مزارع را تخریب کرد که تا کنون ریالی برای جبران این خسارات پرداخت نشده است.

مقیمی افزود: سیل مجدد در مورخ ۱۴ خرداد ۹۳ در شهرستان بهشهر و نکا قریب به ۱۵۲ واحد مسکونی و ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و حدود ۲۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است که در حوزه انتخابیه من در عرض ۲ سال و نیم حدود ۱۴۹ میلیارد تومان خسارت دیده است که مبلغ پرداختی برای جبران آن ۱۲.۵ میلیارد تومان می‌باشد. از این‌رو باید از کسانی که مقصر بودند و مصوبه دولت را اجرا نکردند، علت عدم اجرای آن را پرسید و آنها را توبیخ کرد.

نماینده مردم نکا وبهشهر تاکید کرد: همچنین دولت باید پرداخت وام اشخاصی که در سیل خسارت دیده‌اند را در دستور کار قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز