خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

موقعیت ایران در طول مدیریت مقام معظم رهبری تحکیم یافت

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۱۰

بعد از رحلت حضرت امام(ره)، رهبر فرزانه انقلاب چنان مدبرانه تحولات داخلی و خارجی را مدیریت کردند که ایران اسلامی ضمن فائق آمدن بر بحران‌های مختلف، جایگاه شایسته‌ای در سطح منطقه و جهان به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: واقعیت این است که موقعیت ایران اسلامی در طول مدیریت رهبر فرزانه انقلاب به شدت تحکیم یافته و موجب افزایش اقتدار و نفوذ و گسترش عمق راهبردی ایران اسلامی در منطقه و جهان شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به برگزاری بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و شخصیت ایشان را یک شخصیت کم‌نظیر در جهان برشمرد و افزود: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) تاریخ جهان را تغییر داد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با بیان اینکه " دشمنان منتظر بودند تا بعد از رحلت امام خمینی(ره) شاکله نظام اسلامی از هم پاشیده شود "، تصریح کرد: بعد از رحلت حضرت امام(ره)، رهبر فرزانه انقلاب چنان مدبرانه تحولات داخلی و خارجی را مدیریت کردند که ایران اسلامی ضمن فائق آمدن بر بحران‌های مختلف، جایگاه شایسته‌ای در سطح منطقه و جهان به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت فرمانده کل قوا بر مسائل گوناگون به دو حوزه داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، درباره مدیریت حوزه داخلی خاطرنشان کرد: در حوزه داخلی می‌توان به خنثی‌سازی توطئه‌های جنگ روانی دشمن در قالب جنگ نرم، مدیریت ایشان در شفاف‌سازی و روشنگری مستمر نسبت به اهداف و نیات دشمنان که از عوامل اصلی ناکامی آنان در این حوزه بود اشاره کرد؛ چراکه رهبر فرزانه انقلاب روشنگری دقیق و صحیحی نسبت به مسائل داخلی داشتند و امروز شاهدیم که همه مردم و مسئولین از ابعاد و اهداف توطئه‌های فرهنگی دشمنان به خوبی آگاهند و این مهم از آثار تدابیر و مدیریت ایشان است که همواره در سال‌های گذشته بویژه در سال های اخیر بر موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن تأکید فرمودند.

آل‌هاشم مدیریت رهبر انقلاب در حوادثسال‌های ۷۸ و ۸۸ را از دیگر مصادیقی برشمرد که به گفته وی، رهبری با مقاومت در مقابله دخالت‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و با اتخاذ تدابیر هوشمندانه در مواجه با عوامل داخلی آن، نظام اسلامی و کشور را در برابر این‌گونه فتنه‌ها ایمن کردند.

پیشرفت کشور در زمینه‌های هسته‌ای، موشکی، پزشکی و دیگر فناوری‌های نوین، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در جوانان، تسلط و احاطه بی‌نظیر بر مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و توجه به نیازهای نسل جوان و دانشجویان و حوزه‌های علمیه در کنار درک صحیح از ضرورت‌های نظام اسلامی، از دیگر ویژگی‌های مدیریتی بود که آل‌هاشم به آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب را بسیار خوب و اثرگذار توصیف و در این باره تصریح کرد: در واقع این کار باعثتبیین راهبردهای کلان کشور در سطح ملی و تأکیدی بر اجرای دقیق برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت ۲۰ و پنج ساله می‌شود که خود به نوعی فرهنگ‌سازی است.

آل‌هاشم در بخش دوم سخنان خود به اثرگذاری مدیریت رهبر انقلاب در حوزه عوامل خارجی اشاره و در این باره خاطرنشان کرد: مدیریت معظم‌له در این بخش در جهت پیشبرد اهداف جهانی اسلام و انقلاب اسلامی و در راستای تحقق بخشیدن به آرمان­های والای امام راحل به نحوه بسیار شایسته‌ای رقم خورد و همانگونه که امام راحل می خواستند امروز فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان طنین انداز شده به گونه‌ای که علاوه بر تأمین اهداف نظام در حد مطلوب، اقتدار و عزت جهانی نظام اسلامی نیز تأمین شده است و ازسوی دیگر سیاست ها و راهبردهای جهانی و منطقه ای دشمنان و جهان استکباری را با ناکامی و شکست مواجه کرده است.

وی در همین زمینه شکست دشمنان در تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، ممانعت از شکل گیری روند به اصطلاح صلح خاورمیانه، جلوگیری از غالب کردن رژیم صهیونیستی در منطقه و پرداختن به مسأله فلسطین به عنوان بزرگترین مسأله جهان اسلام که یکی از مهم­ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دوران امام راحل و متعاقباً در دروان زعامت رهبری بود را مطرح کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: عبوردادن نظام از تهدیدها و توطئه های غرب جهت وارد نمودن کشور به جنگ‌های مختلف در منطقه از دیگر تدابیر رهبر فرزانه انقلاب بود که با درایت و دوراندیشی، این گونه تهدیدها نیز به فرصت تبدیل و از آنان به نحو شایسته ای برای تقویت نظام اسلامی استفاده شد.

آل‌هاشم همچنین اتخاذ تدابیر هوشمندانه در تنظیم دیپلماسی هسته‌ای کشور را ازجمله نقاط عطف مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب دانست که با گذشت بیش از ۱۰ سال کشمکش هسته ای، نه تنها هیچ خللی در اراده مردم و نظام در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای ایجاد نشده بلکه کشور تسلیم زیاده‌خواهی دشمنان نگردیده و با بابومی‌سازی فناوری هسته‌ای و تولید سوخت هسته‌ای کشور را در ردیف یکی از معدود کشورهای دارای فناوری هسته‌ای قرار داد و همین امر با عثارتقای جایگاه بین المللی نظام اسلامی شد.

وی افزود: تأکید رهبر انقلاب بر اصول اساسی اسلام و وحدت مسلمانان و مبارزه با دشمنان اسلام از طریق سخنرانی و انتشار پیام های بیدار کننده برای مردم کشورهای منطقه در این ۲۵ سال اخیر موجب تقویت وحدت و بیداری اسلامی در سطح منطقه شده است و ایران اسلامی را به عنوان یک الگوی عینی و عملی از یک نظام سیاسی مردم سالار مورد خواست و مطالبه مسلمانان منطقه قرار داده است.

آل‌هاشم ادامه داد: اتخاذ مواضع اصولی، قاطع و هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی، امروز تناقض ادعاها و رفتارهای غرب در زمینه حقوق بشر، دمکراسی و آزادی را با چالش های بسیار جدی مواجه کرده است به گونه ای که این تناقص در برخورد با موج بیداری اسلامی در منطقه قابل مشاهده است و امروز تردیدی وجود ندارد که مواضع و رویکرد های نظام در خصوص رویداردهای مهمی همچون ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان و عراق و تهدیدهای نظامی و فشارهای اقتصادی و سیاسی نه تنها جمهوری اسلامی ایران را به عقب نرانده بلکه باعثشده تا نظام اسلامی روز به روز پیشترفت نماید و به حد قابل توجهی از قدرت ملی که در سطح منطقه تعیین کننده و در نظام بین الملل تأثیرگذار است برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاس ارتش در پایان تصریح کرد: واقعیت این است که موقعیت ایران اسلامی در طول مدیریت رهبر فرزانه انقلاب و دوران زعامت ایشان به شدت تحکیم یافته و باعثافزایش اقتدار و نفوذ ایران و گسترش عمق راهبردی ایران در منطقه شده است. خداوند را شاکریم که بعد از گذشت ۲۵ سال از ارتحال امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی اسلامی ایران با همان صلابت، رهبری و هدایت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز