خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

راه حل سیاسی در سوریه با بشار اسد آغاز و به وی ختم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۰۱

هرکس به دنبال راه حل سیاسی در سوریه است نمی تواند انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که در آن بشار اسد بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، نادیده بگیرد.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که راه حل سیاسی در سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز و به وی نیز ختم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، نصرالله در مراسم ترحیم «علامه مصطفی قصیر» در منطقه «الحدث» گفت که تهدیدها برای جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بی اثر بود و دمشق در زمینه برگزاری آن در موعد مقرر، قاطعانه عمل کرد.

وی افزود که برخی از کشورها مانع رأی دادن سوری ها مقیم در خاک خود شدند، چون می دانستند که اگر اجازه این کار را بدهند، اتباع سوری استقبال گسترده ای از انتخابات خواهند کرد.

نصرالله گفت که که استقبال مردمی گسترده از انتخابات ریاست جمهوری سوریه دستاورد بزرگی برای رهبران این کشور به شمار می‌رود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد که اتفاق مهمی که در انتخابات سوریه رخ داد حضور میلیون‌ها نفر در پای صندوق‌های رای است، آنها با انتخاب خود وحدت سوریه و بقای این کشور را ثابت کردند.

نصرالله در این سخنرانی گفت که انتخابات سوریه با وجود همه موانع و فتواهای تکفیری و فشار برگزار شد و همه صحنه را در لبنان و سوریه دیدند؛ صحنه ای که حتی دوستان سوریه را شگفت زده کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که مردم سوریه از طریق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند آنها هستند که آینده سوریه را می سازند.

نصرالله عنوان کرد که انتخابات سوریه تاکیدی بر این مساله است که جنگ میان نظام و ملت سوریه نیست بلکه مشارکت میلیون‌ها سوری در این انتخابات نشان داد که نظام دارای محبوبیت و جایگاه مردمی بزرگی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که انتخابات سوریه به منزله اعلام سیاسی و مردمی شکست جنگ علیه سوریه است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که هرکس به دنبال راه حل سیاسی در سوریه است نمی تواند انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که در آن بشار اسد بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، نادیده بگیرد.

نصرالله تصریح کرد که انتخابات سوریه این پیام را داشت که راه حل سیاسی در سوریه با بشار اسد آغاز و به وی ختم می‌شود.

وی راه حل سیاسی در سوریه را منوط به دو عامل دانست یکی در نظر گرفتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه و دیگری توقف حمایت از گروه‌های مسلح در این کشور است که منجر به توقف جنگ در سوریه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز