خبرگزاری کار ایران

سرمدی در دیدار با رئیس مجلس مالی مطرح کرد:

اهتمام دولت یازدهم بر تداوم گسترش روابط با کشورهای آفریقایی

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۷۵

سرمدی با اشاره به تجربیات و دستاوردهای خوب دولت و مردم ایران در طول سال‌های گذشته و دستیابی به خودکفایی و پیشرفت‌های علمی و فناوری و صنعتی علی رغم تحمل و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های ظالمانه، آمادگی کشورمان را برای انتقال این تجربیات به کشورهای دوست از جمله مالی اعلام کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس مالی با اشاره به اولویت و اهتمام دولت یازدهم برای تداوم گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مسلمان مالی، بر ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه روابط فیمابین به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین تداوم همکاری در عرصه‌های بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد و اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عیسا کاسیدیبه رئیس مجلس مالی که در راس هیات پارلمانی برای شرکت در دومین اجلاس روسای کمسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه به تهران سفر کرده است، عصر امروز سه‌شنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه روابط دوجانبه گفت‌گو و تبادل نظر کرد.

سرمدی در این دیدار با اشاره به دیدگاه‌های مشترک دو کشور مسلمان در مخالفت با خشونت و افراط‌گرایی، حضور رئیس مجلس مالی را در اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران در راستای همکاری جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی و حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت‌ها به دور از دخالت بیگانگان در مناطق مختلف مهم ارزیابی کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اولویت و اهتمام دولت یازدهم برای تداوم گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مسلمان مالی، بر ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه روابط فیمابین به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین تداوم همکاری در عرصه‌های بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد و اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به تجربیات و دستاوردهای خوب دولت و مردم ایران در طول سال‌های گذشته و دستیابی به خودکفایی و پیشرفت‌های علمی و فناوری و صنعتی علی رغم تحمل و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های ظالمانه، آمادگی کشورمان را برای انتقال این تجربیات به کشورهای دوست از جمله مالی اعلام کرد.

رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار با قدردانی از حسن میزبانی و برگزاری موفق دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه، بر دیدگاه مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.

وی با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت و دولت ایران در مقابل فشارها و تحریم‌ها تاکید کرد: ایران به الگویی برای ملت‌های مستقل تبدیل شده است.

عیسا کاسیدیبه بر تداوم حمایت و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و خواستار حضور فعال ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام در نشست آتی اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در کشورش شد.

رئیس مجلس مالی همچنین با ارائه گزارشی از روند تحولات کشورش و روند تثبیت شرایط سیاسی و امنیتی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در مالی، خواستار تداوم حمایت‌های ایران از این کشور و استفاده از تجربیات و دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز