خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران؛

وضعیت دستمزد ۲۶ گروه شاغلان عمرانی کشور اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۵۹

مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی در نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد.

مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی در نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی در نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، کمترین و بیشترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی و ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ به تفکیک هر گروه، نسبت به نیمه ی قبل(نیمه اول ۱۳۹۲) و نیمه مشابه سال قبل(نیمه دوم ۱۳۹۱) در زیر ارائه می شود.

راننده گان ماشین آلات حمل و نقل

این گروه شامل ۹ قلم از دستمزد انواع رانندگان و کمک رانندگان ماشین آلات حمل ونقل می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " راننده ماشین های سبک سواری " با ۷.۹ درصد و کمترین افزایش آن مربوط به " راننده دامپر " با ۱.۲ درصد هستند که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " راننده ماشین آلات سبک - سواری) با ۲۲.۱ درصد کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به " راننده دامپر " با ۱۵.۱ درصد می باشد.

رانندگان ماشین های سنگین

این گروه شامل ۱۱ قلم از دستمزد انواع رانندگان ماشین های سنگین می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک راننده ماشین آلات سنگین " با ۸.۷ درصد و کمترین افزایش آن مربوط به " راننده درجه یک بولدوزر " با ۲.۳ درصد می باشد.

کارهای بنایی ابنیه ساختمان

این گروه شامل ۵ قلم از دستمزد انواع نیروی انسانی شاغل در کارهای بنایی ابنیه ساختمان می باشد مقایسه متوسط دستمزد ساعتی نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " بنای نماچین درجه دو " با ۲.۸ درصد و کمترین افزایش آن به " بنای سفت کار درجه یک " با ۱.۱ درصد تعلق دارد هم چنین در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل در تمام اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " بنای نماچین درجه دو " با ۱۷.۶ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " بنای سفت کاری درجه یک " با ۱۴.۹ درصد می باشد.

قالب بند چوبی

این گروه شامل ۴ قلم از دستمزد انواع قالب بند چوبی می باشد. مقایسه ی متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیش ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " تجار قالب بند درجه یک " با ۳/۱ درصد کمترین افزایش مربوط به " نجار قالب بند درجه دو " با ۱.۵ درصد است. در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل نیز در تمامی اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی تقریبا مشابهی مشاهده می شود. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " نجار قالب بند درجه یک " با ۱۷.۶ درصد و کمترین افزایش مربوط به " نجار قالب درجه دو " با ۱۶.۲ درصد می باشد.

قالب بندفلزی

این گروه شامل ۴ قلم از دستمزد انواع قالب بندهای فلزی می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند در این میان بیش ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " قالب ساز فلزی درجه دو " با ۴.۴ درصد و کمترین افزایش " قالب ساز فلز درجه یک " با ۲.۷ درصد تعلق دارد. در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل نیز در تمامی اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می شود. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " قالب ساز فلزی درجه دو " درصد و کمترین افزایش مربوط به " قالب بند فلزی درجه یک " با ۱۶.۶ درصد می باشد.

گروه آرماتوربند

این گروه شامل ۴ قلم از دستمزد انواع آرماتوربندها می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " آرماتور بندی در جه دو " با ۱.۵ درصد و کمترین افزایش به " آمارتور درجه یک " با ۸/۰ درصد تعلق دارد. در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل نیز در تمامی اقلام افزایش دستمزد مشاهده می شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک آرماتوربند " با ۱۶.۳ درصد و کمترین افزایش مربوط به " آرماتور بند درجه یک " با ۱۵.۰ درصد می باشد.

کارهای بتنی

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع بتن کاران می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش تقریبا مشابه و کمی هستند در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " کمک بنای بتن کار " با ۱.۵ درصد و کمترین افزایش به " استادکار کارهای بتنی " ۱.۱ درصد تعلق دارد هم چنین در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل در تمامی اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک بنای بتن کار " با ۱۶.۰ درصد و کمترین افزایش مربوط به " استاد کار کارهای بتنی " با ۱۴.۹ درصد می باشد.

گروه اسکلت ساز ساختمان

این گروه شامل ۶ قلم از دستمزد انواع اسکلت سازان ساختمان می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این گروه با دوره قبل، مانند سایر گروهها نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " اسکلت ساز درجه دو " با ۳.۴ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی به " جوش کار اسکلت " و " کمک جوش کار اسکلت " با ۱.۷درصد تعلق دارد. هم چنین در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل در تمامی اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " اسکلت ساز درجه دو " با ۱۸.۰ درصد و کمترین افزایش مربوط به " جوش کار اسکلت " با ۱۵.۸ درصد می باشد.

گروه آهنگر در و پنجره ساز ساختمان

این گروه شامل ۲ قلم از دستمزد انواع آهنگران در و پنجره ساز ساختمان می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در دوره با دوره قبل نشان می دهد که هر دو قلم این گروه دارای افزایش می باشند که متوسط دستمزد ساعتی " آهنگر در و پنجره ساز درجه دو " دارای افزایش ۱.۸ درصدی و " آهنگر در و پنجره ساز درجه یک " دارای افزایش ۰/۱ درصدی است در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل " آهنگر در و پنجره ساز درجه دو " و " آهنگر در و پنجره ساز درجه یک " به ترتیب از افزایش دستمزدی معادل معادل ۱۵.۵ درصد ۱۴.۱ درصد برخوردار می باشند.

عایق کار و آسفالت کار ابنیه ساختمان

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع عایق کاران و آسفالت کاران ابنیه ساختمان می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک عایق کار و آسفالت کار " با ۱.۶ درصد و کمترین افزایش مربوط به دستمزد ساعتی " عایق کار و آسفالت کار درجه یک " با ۸/۰ درصد می باشد. در مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه دوم ۱۳۹۲ با دوره مشابه سال قبل نیز در تمامی موارد افزایش دستمزدها دیده می شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک عایق کار و آسفالت کار " با ۱۶.۲ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به " عایق کار و آسفالت کار درجه یک " با ۱۴.۵ درصد می باشد.

سیمان کار

این گروه شامل ۴ قلم از دستمزد انواع سیمان کاران می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " سیمان کار درجه دو " با ۲.۶ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی به " کمک بند کش " با ۱.۵ درصد تعلق دارد.

گروه سنگ کار

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع کاران می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نیز نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " سنگ کار درجه دو " با ۲.۵ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " ابزار زن سنگ پلاک " با ۱.۴ درصد تعلق دارد.

کاشی کار

این گروه شامل ۲ قلم از دستمزد انواع کاشی کاران می باشد متوسط دستمزد ساعتی نیروی انسانی هر دو قلم این گروه دارای افزایش نسبت به دوره پیش می باشند که " کاشی کار درجه دو " با ۱.۹ درصد افزایش بیشتری نسبت به قلم دیگر دارد.

گروه گچ کار

این گروه شامل ۲ قلم از دستمزد انواع گچ کاران می باشد متوسط دستمزد نیروی انسانی هر دو قلم این گروه دارای افزایش تقریبا مشابه نسبت به دوره پیش می باشند که " گچ کار درجه دو " با ۱.۸ درصد افزایش بیشتری نسبت به قلم دیگر برخوردار است.

بنا و سنگ تراش ابنیه راه

این گروه شامل ۵ قلم از دستمزد انواع بنا و سنگ تراش ابنیه راه می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسان این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " بند کش کارهای سنگی " با ۳.۶ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " سنگ تراش درجه یک " و " بنای سنگ چین درجه یک " با ۲.۸ درصد تعلق دارد.

آسفالت کار راه و محوطه

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع آسفالت کاران راه و محوطه می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش تقریبا مشابهی می باشند. که بیشترین افزایش مربوط به " ماله کش آسفالت " با ۲.۴ درصد و کمترین افزایش مربوط به " کارگر آسفالت " با ۰/۳ درصد است.

لوله کش تاسیسات ابنیه

این گروه شامل ۱۴ قلم از دستمزد انواع لوله کش های تاسیسات ابنیه می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیش ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " پی وی سی کار درجه یک " با ۶.۶ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " لوله کش درجه یک – شوفاژکار " با ۳.۱ درصد می باشد.

عایق کار تاسیسات

این گروه شامل ۲ قلم از دستمزد انواع عایق کاران تاسیساتی می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دور قبل نشان می دهد که هر دو قلم این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان متوسط دستمزد ساعتی " عایق کار درجه دو تاسیساتی " با ۴.۰ درصد دارای افزایش بیشتری می باشد.

گروه کانال ساز

این گروه شامل ۲ قلم از دستمزد انواع کانال سازان می باشد. متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که هر دو قلم این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کانال ساز درجه دو " با ۰.۷ می باشد.

گروه سیم کش ساختمان

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع سیم کش ساختمان می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند. در این میان بیش ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " سیم کش درجه دو ساختمان " با ۶.۰ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " استادکار سیم کش ساختمان " با ۴.۳ درصد می باشد.

کابل کش و مفصل بند فشار ضعیف و حفاظت کاتودیک

این گروه شامل ۵ قلم از دستمزد انواع کابل کش و مفصل بند فشار ضعیف و حفاظت کاتودیک می باشد. مقایسه دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که همانند سایر گروه های تمامی دستمزدها در این گروه هم دارای افزایش می باشند در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " کابل کش در جه دو فشار ضعیف " با ۵.۸ درصد و کمترین افزایش به " استادکار کابل کش فشار ضعیف " با ۲.۹ درصد تعلق دارد.

گروه کابل کش و مفصل بند فشار قوی

این گروه شامل ۴ قلم از دستمزد انواع کابل کش و مفصل فشار قوی می باشد مقایسه دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی دستمزدها در این گروه دارای افزایش می باشند دراین میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به " استاد کار کابل کش فشار قوی " با ۱۲.۴ درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " کمک کابل کش فشار قوی " با ۸.۳ درصد تعلق دارد.

گروه کارگری

این گروه شامل ۲ قلم می باشد مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که هر دو قلم دارای افزایش می باشند. که بیشترین افزایش مربوط به " کارگر ساده " با ۳.۳ درصد می باشد.

گروه شیشه بر

این گروه شامل ۳ قلم از دستمزد انواع شیشه بر می باشد. مقایسه دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که تمامی اقلام آن دارای افزایش دستمزد می باشند در این میان " شیشه بر درجه بر دو " و " کمک شیشه بر " با ۵.۵ درصد دارای افزایش بیشتری نسبت به " شیشه بر درجه یک " هستند.

نقاش ساختمان

این گروه شامل ۲ قلم می باشد و مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که هر دو قلم دارای افزایش دستمزد می باشند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به " نقاش درجه دو ساختمان " با ۲.۴ درصد می باشد.

آلومینیوم کار

این گروه شامل ۲ قلم می باشد. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می دهد که هر دو قلم دارای افزایش می باشند. که " آلومینیوم کار درجه دو " با ۲.۵ درصد دارای رشد بیشتری نسبت به " آلومینیوم کار درجه یک " می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز